Κάποιες δωρεάν συμβουλές ευεξίας που θα φανούν χρησιμες.

Πορτοκαλί (αντι-λευκού φωτός) φίλτρα στο κινητό και στον υπολογιστή.

Αυτό που κάνει είναι να προστατεύτει την ίριδα από το ανώμαλο λευκό φως των περισσοτέρων λαμπών της αγοράς. Έτσι η έλλειψη έκθεσης συχνοτήτων φωτός ημέρας επιτρέπει στην ίριδα να στείλει τα σωστά οπτικά μηνύματα σκότους στον εγκέφαλο, ώστε εκείνος με την σειρά να δώσει τις εντολές στους αδένες για την παραγωγή των κατάλληλων ορμονών χαλάρωσης και κούρασης, μεταξύ αυτών και η μελατονίνη.

Το βάζεις 2 ώρες πριν κοιμηθείς, το αργότερο μία ώρα πριν. Αν θέλουν να κάτσουν στο Ινσταγκραμ και να εθιστούν, τουλάχιστον να το κάνουν σωστά. Αν και λόγω της επιρροής του WiFi στο κυτταρικό DNA δεν προτείνω βραδινή έκθεση στο διαδίκτυο του κινητού, παρά μόνο την χρήση καλωδιακού διαδικτύου (Ethernet) στον υπολογιστή, πάντα με την χρήση φίλτρου.

Αγορά ΚΑΛΗΣ μάσκας ύπνου και καλών ωτοασπίδων

Ιδανικά το δωμάτιο μας καλό είναι να είναι πλήρως σκοτεινό με την χρήση μάυρων κουρτινών και την απουσία ακόμα και των μικρότερων πιθανών δέσμεων φωτός. Ακόμα και με κλειστά μάτια, το φώς περνάει από τα λεπτά βλέφαρα, κάτι που μπορείς να το καταλάβεις άμεσα όταν ξυπνάς σε ένα υπνοδωμάτιο και νιώθεις το ηλιακό φως στα μάτια σου, πριν καν τα ανοίξεις.

Μιας και αυτό είναι δύσκολο, η μάσκα ύπνου είναι η καλύτερη επιλογή, ειδικά όταν οι αθλητές ταξιδεύουν συχνά και αλλάζουν υπνοδωμάτια. Τώρα όσο αναφορά την μάσκα ύπνου, έχω δοκιμάσει μισή ντουζίνα από αυτές, και κατέληξα σε αυτήν εδώ πέρα. Ο λόγος είναι το ότι οι περισσότερες μάσκες, προκαλούν ερεθισμό στο μέρος που βρίσκονται, λόγω κακής τοποθέτησης των υλικών και περιττής πίεσης του υλικού στην κεφαλή και στα αυτιά το βράδυ, κάτι που καταστρέφει τον ύπνο. Η συγκεκριμένη που προτείνω είναι μαλακή, με ευρεία επιφάνεια, και μπορεί μάλιστα να μπει στην κατάψυξη πριν την χρησιμοποιήσεις, μιας και έτσι βοηθάς περαιτέρω παραγωγή μελατονίνης και ηρεμίας (σε επόμενα emails τα περι θερμοκρασίας).

Όσο αναφορά τις ωτοασπίδες, κυρίως υπάρχουν τριών ειδών. Το ένα είδος είναι τα “τρυπάνια” των κολυμβητηρίων, που αν και εύκολα στην χρήση, από εμπειρίας, δεν κρατούν πολύ καλά τους ήχους εκτός της ακοής μας. Το άλλο είδος είναι οι απλές σφογγώδεις, που είναι και οι πιο κοινές. Αν και καλές για χρήση σε ταξίδια κτλ, δεν είναι οι καλύτερες. Είναι καλές για ταξίδια, καθώς συνήθως έρχονται με θηκούλα κτλ. Τέλος, οι καλύτερες κατ’ εμέ είναι οι κέρινες ωτοασπίδες. Αν και λερώνονται εύκολα και χρειάζονται συχνό καθαρισμό, είναι οι πιο καλές για το αυτί αλλά και τους ήχους, διότι προσαρμόζονται 100% στην μορφολογία του αυτιού.

Σπρέϋ μαγνησίου πριν τον ύπνο στις μεγάλες μυϊκές ομάδες

Το μαγνήσιο είναι ένα από τα πιο βασικά μέταλα για την εύρυθμη λειτουργία των μυϊκών κυττάρων, αλλά και της ομαλής παραγωγής των ορμονών χαλάρωσης. Σε μια κίνηση δύο-σε-ένα, η χρήση μαγνησίου στο δέρμα εξασφαλίζει και την απαραίτητη χαλάρωση προ του ύπνου, αλλά και την μυϊκή ανάρρωση μιας ορισμένης πιασμένης μυϊκής ομάδας, συνήθως τα πόδια ή τον θώρακα, ώστε να υπάρχει μεγαλύτερη απορρόφηση (λόγω μεγαλύτερης έκτασης των μυϊκών ινών). Εναλλακτικά αγοράζεις άλατα Έπσομ (γεμάτα μαγνήσιο) και κάνεις ζεστό μπανάκι πριν κοιμηθείς μέ τα άλατα στην μπανιέρα.
Αυτά για την ώρα. Αν ενδιαφερεσετ για περαιτερω συμβουλες, μπορω να κανω ενα βιντο αποκλεισικα για την σελιδα σας καθε εβδομαδα με συμβουλες ευεξίας, ως εξερευνητής με την εμπιρία μου, όχι ως ειδικός.

Κώστας Πλασσαράς

 

Στιγμές χαλάρωσης για δυο νεαρά φλαμίνγκο στο Ναύπλιο (φωτο)

Διπλή δολοφονία στο Λουτράκι: Αύριο το τελευταίο αντίο στη 43χρονη Φωτεινή