Παρασκευή, 19 Απριλίου, 2024

Γ.ΨΥΧΟΓΙΟΣ: Για την άμεση στήριξη του κλάδου των ταξί και πάλι στη Βουλή.

- Advertisement -

Ερώτηση προς τους Υπουργούς Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, Υποδομών και Μεταφορών και Τουρισμού κατέθεσαν 53 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία μεταξύ των οποίων και ο βουλευτής Κορινθίας, κ. Γ. Ψυχογιός, σχετικά με τη δυσμενή θέση στην οποία έχουν περιέλθει επαγγελματίες και μισθωτοί εργαζόμενοι στα ταξί .

Η παραπάνω παρέμβαση έρχεται σε συνέχεια Αναφοράς που είχε κατατεθεί προς τα συναρμόδια Υπουργεία από τους βουλευτές Πελοποννήσου του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ στη βάση επιστολής του Περιφερειακού Συμβουλίου Ταξί Πελοποννήσου, αλλά και μιας σειράς κινήσεων για την στήριξη και ελάφρυνση ενός κλάδου με χιλιάδες επαγγελματίες και εργαζόμενους, που επλήγη καταλυτικά από την πανδημία και εγκαταλείφθηκε απελπιστικά από την κυβέρνηση.

Όπως επισημαίνουν οι βουλευτές:

– Ένας από τους κλάδους που πλήττονται ιδιαίτερα από την πανδημία του COVID – 19 είναι οι επαγγελματίες και οι μισθωτοί οδηγοί ταξί.Την περίοδο της καραντίνας, τα περισσότερα ταξί ακινητοποιήθηκαν μειώνοντας το έργο τους κατά 90%. Στη συνέχεια, το καλοκαίρι η τουριστική κίνηση κινήθηκε σε ιδιαίτερα χαμηλά επίπεδα, με αποτέλεσμα η πλειονότητα των οδηγών ταξί, επαγγελματιών και μισθωτών, με μεγάλη δυσκολία να συμπληρώνουν τα προς το ζην.

– Οι μισθωτοί οδηγοί ταξί απασχολούνται με εξαρτημένη σχέση εργασίας για διάστημα από 2 έως 9 μήνες και κατόπιν εντάσσονται σε καθεστώς ανεργίας, λαμβάνοντας το αντίστοιχο επίδομα. Ιδιαίτερα οι μισθωτοί οδηγοί ταξί που εργάζονται σε αμιγώς τουριστικούς προορισμούς της χώρας συνιστούν εκ των πραγμάτων μια συγκεκριμένη κατηγορία μισθωτών εργαζομένων στον τουρισμό.Μέχρι στιγμής και σε αντίθεση με άλλους επαγγελματικούς κλάδους, οι συγκεκριμένοι εργαζόμενοι δεν έχουν ενταχθεί στη ρύθμιση για τα μειωμένα ένσημα, θέτοντας εκ των πραγμάτων θέμα άνισης, δυσανάλογης και δυσμενούς μεταχείρισης ορισμένων κατηγοριών εργαζομένων και ευθέως θίγονται οι συνταγματικές αρχές της ισότητας και της αναλογικότητας.

Μετά τα παραπάνω, ερωτήθηκαν οι αρμόδιοι Υπουργοί:

• Γιατί δεν έχουν εντάξει ακόμα τους μισθωτούς οδηγούς ταξί στις ρυθμίσεις για τη στήριξη των πληττόμενων λόγω κορωνοϊού εργαζομένων, δίνοντάς τους το δικαίωμα καταβολής επιδόματος ανεργίας ακόμα και με 50 ένσημα;
• Θα προχωρήσουν άμεσα στη μείωση των απαιτούμενων ενσήμων για τη καταβολή επιδόματος ανεργίας στους εν λόγω εργαζόμενους;
• Θα καταβάλλουν έκτακτη ενίσχυση στους επαγγελματίες οδηγούς ταξί;

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της Ερώτησης:

Αθήνα, 14 Οκτωβρίου 2020
ΕΡΩΤΗΣΗ
ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΥΠΟΥΡΓΟΥΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΥΠΟΘΕΣΕΩΝ, ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΚΑΙ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΚΑΙ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ

ΘΕΜΑ: Δυσμενής η θέση των οδηγών ταξί εξαιτίας των κυβερνητικών επιλογών

Ένας από τους κλάδους που πλήττονται από την πανδημία του COVID – 19 είναι οι επαγγελματίες και οι μισθωτοί οδηγοί ταξί. Αρχικά, λόγω της καραντίνας, τα περισσότερα ταξί ακινητοποιήθηκαν μειώνοντας το έργο τους κατά 90%. Τα μαθητικά δρομολόγια σταμάτησαν, η τουριστική κίνηση κινήθηκε σε ιδιαίτερα χαμηλά επίπεδα, με αποτέλεσμα η πλειονότητα των οδηγών ταξί με μεγάλη δυσκολία να συμπληρώνουν τα προς το ζην.

Πιο συγκεκριμένα, οι μισθωτοί οδηγοί ταξί, ιδιαίτερα στις τουριστικές περιοχές της περιφέρειας, εργάζονται κυρίως κατά την τουριστική περίοδο, από τον Απρίλιο μέχρι το Νοέμβριο (8 μήνες) και τη χειμερινή περίοδο λαμβάνουν επίδομα ανεργίας, εφόσον πληρούνται οι προϋποθέσεις.

Ειδικότερα, οι μισθωτοί οδηγοί ταξί για να λάβουν το επίδομα ανεργίας πρέπει να συμπληρώσουν 175 ένσημα, σε αντίθεση με άλλες κατηγορίες εργαζομένων σε τουριστικά και επισιτιστικά επαγγέλματα, για τους οποίους, σύμφωνα με την πρόσφατη νομοθετική ρύθμιση, απαιτείται η συμπλήρωση λιγότερων ενσήμων (50 ένσημα). Φέτος όμως, εξαιτίας των ιδιαίτερων δεδομένων και συγκυριών, η συμπλήρωση των απαιτούμενων ενσήμων είναι ανέφικτη, οδηγώντας την πλειονότητα των μισθωτών οδηγών ταξί στην αδυναμία λήψης του επιδόματος ανεργίας και συνακόλουθα στην ανέχεια.

Λαμβάνοντας υπόψητις σοβαρές συνέπειες στον κλάδο των οδηγών ταξί από την πανδημία του COVID – 19
Λαμβάνοντας υπόψη ότι οι μισθωτοί οδηγοί ταξί απασχολούνται με εξαρτημένη σχέση εργασίας για διάστημα από 2 έως 9 μήνες και κατόπιν εντάσσονται σε καθεστώς ανεργίας, λαμβάνοντας το αντίστοιχο επίδομα.

Λαμβάνοντας υπόψη ότι ιδιαίτερα οι μισθωτοί οδηγοί ταξί που εργάζονται σε αμιγώς τουριστικούς προορισμούς της χώρας συνιστούν εκ των πραγμάτων μια συγκεκριμένη κατηγορία μισθωτών εργαζομένων στον τουρισμό.
Λαμβάνονταςυπόψηότι μέχρι στιγμής και σε αντίθεση με άλλους επαγγελματικούς κλάδους, οι συγκεκριμένοι εργαζόμενοι δεν έχουν ενταχθεί στη ρύθμιση για τα μειωμένα ένσημα.

Λαμβάνοντας υπόψη ότι εκ των πραγμάτων τίθεται θέμα άνισης, δυσανάλογης και δυσμενούς μεταχείρισης ορισμένων κατηγοριών εργαζομένων και θίγονται ευθέως οι συνταγματικές αρχές της ισότητας και της αναλογικότητας.

Λαμβάνοντας υπόψη την ανάγκη στήριξης των επαγγελματιών οδηγών ταξί.

Βάσει των ανωτέρων, ερωτώνται οι κ.κ. Υπουργοί:

1. Γιατί δεν έχετε εντάξει ακόμα τους μισθωτούς οδηγούς ταξί στις ρυθμίσεις για τη στήριξη των πληττόμενων λόγω κορωνοϊούεργαζομένων, δίνοντάς τους το δικαίωμα καταβολής επιδόματος ανεργίας ακόμα και με 50 ένσημα;
2. Προτίθεστε να προχωρήσετε άμεσα στη μείωση των απαιτούμενων ενσήμων για τη καταβολή επιδόματος ανεργίας στους εν λόγω εργαζόμενους;
3. Προτίθεστε να καταβάλλετε έκτακτη ενίσχυση στους επαγγελματίες οδηγούς ταξί;

Οι ερωτώντες Βουλευτές

 

Λουτράκι: 30χρονος προσπάθησε να κλέψει δύο σπίτια αλλά δεν τα κατάφερε

Υδατοδρόμιο στη λίμνη Τάκα, όχι στο Λουτράκι

Κρούσμα κορονοϊού στο ΕΠΑΛ Λουτρακίου

- Advertisement -

1 ΣΧΟΛΙΟ

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Δείτε ακόμα

Σχετικά άρθρα

loutrakiblog