Τις τελευταίες ημέρες έχει φουντώσει η συζήτηση για το πρόγραμμα ναυπήγησης των τεσσάρων νέων φρεγατών του Πολεμικού Ναυτικού, με το πρόκριμα να έχει η αμερικανική πρόταση με τις MMSC, πακέτο με την αναβάθμιση των φρεγατών ΜΕΚΟ κλάσης «ΥΔΡΑ» και την προσφορά 2 πλοίων ενδιάμεσης λύσης.

Οι ΗΠΑ συμπεριλαμβάνουν στην προσφορά τους την ναυπήγηση των τριών εξ αυτών στην Ελλάδα ενώ στην LOR, που είναι υπό αποστολή, περιλαμβάνεται και η συμμετοχή στο πρόγραμμα συμπαραγωγής της νέας φρεγάτας, FFG-X, που θα αρχίσει να παράγεται από το 2027.

Κι αυτό είναι το σημαντικότερο απ’ όλα. Η εγγυημένη ναυπήγηση πλοίων κι επί μέρους συμπαραγωγή συστημάτων στα ελληνικά ναυπηγεία.

Αυτό, όπως έχει αποκαλύψει ο πρόεδρος του DFC, Adam Boehler, θα γίνει με την πρόταση για την «Ναυπηγική Τρίαινα», της επένδυσης δηλαδή από την αμερικανική ΟΝΕΧ και του αμερικανικού κρατικού χρηματοδοτικού οργανισμού – International Development Finance Corporation (DFC).

Το σχέδιο αυτό, περιλαμβάνει την πρόσκτηση των ναυπηγείων Σκαραμαγκά στον αμερικανικό όμιλο ΟΝΕΧ.

Εάν ο Σκαραμαγκάς δεν περάσει στον έλεγχο εταιρείας αμερικανικών συμφερόντων θεωρείται βέβαιο ότι θα μείνει εκτός του προγράμματος ναυπήγησης των νέων φρεγατών, της αναβάθμισης των ΜΕΚΟ και της συμπαραγωγής του προγράμματος FFG-X, με ότι αυτό συνεπάγεται για την βιωσιμότητά του.

Η κυβέρνηση έχει ανακοινώσει διαγωνισμό για τα ναυπηγεία Σκαραμαγκά, με την 27η Νοεμβρίου να είναι η καταληκτική ημερομηνία κατάθεσης των προσφορών.

πηγή

Ανάπλαση του Παραλιακού Μετώπου Λουτρακίου – Υποβολή της αίτησης χρηματοδότησης

Ο καρχαρίας από τα «Σαγόνια του Καρχαρία» στο μουσείο των Οσκαρ (φωτο) 

Ανακοίνωση του Αρχηγείου της ΕΛ.ΑΣ για την κατανομή υγειονομικού υλικού 

Ξέμεινε από ΜΕΘ COVID η Αθήνα και μεταφέρουν τους ασθενείς στην Κόρινθο!