Μπορούν να αναπτύξουν ταχύτητα άνω των 35 κόμβων, έχουν μήκος 38,6 μέτρα και αυτονομία κίνησης τα 1.000 μίλια.

Δύο υπερσύγχρονα σκάφη παρέλαβε το Λιμενικό Σώμα σε σύνολο τεσσάρων που έχουν παραγγελθεί. Ναυπηγήθηκαν στις ιταλικές γιάρδες Cantiere Navale Vittoria.

Τα 3ο θα παραληφθεί τέλος Μαΐου του 2021 και τέταρτο τέλος Νοεμβρίου.

Τα δύο πρώτα εστάλησαν τώρα για να δοκιμαστούν από τους Λιμενικούς. Επισήμως θα παραληφθούν τέλη Ιανουαρίου 2021 από το Λιμενικό Σώμα. Το κόστος απόκτησής τους καλύπτεται και από Ευρωπαϊκά κονδύλια.

Σύμφωνα με όσα ανέφερε στη γραπτή ομιλία που έστειλε στη Βουλή στο πλαίσιο της συζήτησης για τον προϋπολογισμό ο Γιάννης Πλακιωτάκης που συνεχίζει να νοσηλεύεται στον Ευαγγελισμό λόγω κορωνοϊού, επεσήμανε για τη μεγιστοποίηση ασφάλειας σε θάλασσες και παραλίες:

«Στοχεύοντας στην ολοκληρωμένη διαχείριση θαλασσίων συνόρων και την καταπολέμηση του εγκλήματος στη θάλασσα, καταρτίζουμε επικαιροποιημένη Εθνική Στρατηγική Ολοκληρωμένης Διαχείρισης Συνόρων, στη βάση του νέου Ευρωπαϊκού Κανονισμού του Frontex.

Όπως ήδη έχω αναφέρει, είναι σε εξέλιξη η διαγωνιστική διαδικασία για την εγκατάσταση ενός Εθνικού Συστήματος Ολοκληρωμένης Θαλάσσιας Επιτήρησης (ΕΣΟΘΕ).

Πρόκειται για έργο συνολικού προϋπολογισμού 62 εκ. ευρώ, το οποίο διασφαλίζει την ενημέρωση για την κατάσταση στο θαλάσσιο πεδίο ευθύνης του Λιμενικού Σώματος σε πραγματικό χρόνο και επί 24ωρου βάσεως.

Με αυτόν τον τρόπο, το ΕΣΟΘΕ, πέραν της προστασίας των εξωτερικών θαλασσίων συνόρων της ΕΕ, θα συμβάλλει ενεργά στη διαχείριση των μεταναστευτικών ροών και στην πάταξη κάθε μορφής εγκληματικότητας και παραβατικότητας στον ελληνικό θαλάσσιο χώρο.

Επίσης, θα θωρακίσει την ασφαλή ναυσιπλοΐα και την αποτελεσματική παρακολούθηση της θαλάσσιας κυκλοφορίας και θα μεγιστοποιήσει την αποτελεσματικότητα των μέτρων για την προστασία της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα.

Ακόμα, προωθούμε Ειδικό Εξοπλιστικό πρόγραμμα για την αναβάθμιση των πλωτών, χερσαίων και εναερίων μέσω του Λιμενικού Σώματος. Ενδεικτικά αναφέρω:

– Το Εξοπλιστικό Πρόγραμμα για 30 Πλωτά Μέσα

– Το Εξοπλιστικό πρόγραμμα για αναβάθμιση εξοπλισμού και ιματισμού ειδικών Ομάδων και του συνόλου των στελεχών

– Το Εξοπλιστικό πρόγραμμα για συστήματα επικοινωνιών και Πληροφοριών

– Τη διαμόρφωση του Εθνικού Σχεδίου Ικανοτήτων για το Λιμενικό Σώμα – Ελληνική Ακτοφυλακή, με έμφαση στον ανθρώπινο παράγοντα

Πέρα όμως από την προστασία θαλάσσιων συνόρων, η επιχειρησιακή επάρκεια του Λιμενικού Σώματος ενισχύεται και στον κλάδο της αστυνόμευσης, μέσα από στρατηγικές συνεργασίες για την πρόληψη και μείωση ατυχημάτων στον θαλάσσιο χώρο.

Στην κατεύθυνση αυτή, επεκτείνουμε το Πληροφοριακό Σύστημα της Λιμενικής Αστυνομίας για την επιτήρηση των θαλάσσιων δραστηριοτήτων, σε συνεργασία με τον μη κερδοσκοπικό Οργανισμό SafeWaterSports, εκσυγχρονίζοντας και εξοπλίζοντας τις κατά τόπους λιμενικές αρχές με σύγχρονα ηλεκτρονικά εποπτικά μέσα για την αποτελεσματικότερη εκτέλεση των καθηκόντων τους».

Το ΛΣ 900 «Μαρίνος Ζαμπάτης» και το ΛΣ 910 «Γεώργιος Κωτούλας» υποδέχτηκαν σήμερα στο λιμάνι του Πειραιά.

Ο Λιμενοφύλακας Μαρίνος Ζαμπάτης υπηρετούσε στο Κλιμάκιο Ειδικών Αποστολών της Λιμενικής Αρχής Κέρκυρας, όταν τις πρωϊνές ώρες της 27ης Απριλίου 1997, στα 25 του χρόνια, άφησε την τελευταία του πνοή στη θαλάσσια περιοχή όρμου Παγανιά Θεσπρωτίας, ηρωϊκά μαχόμενος για την ασφάλεια και την ακεραιότητα των θαλάσσιων συνόρων μας και συγκεκριμένα κατά τη διάρκεια συμπλοκής με Αλβανούς.

Ήταν ξημερώματα Μεγάλης Παρασκευής, τότε που ο Μαρίνος Ζαμπάτης έπεσε νεκρός σε επιχείρηση καταδίωξης Αλβανών εμπόρων ναρκωτικών. Σύμφωνα με τη γνωμάτευση της Ανωτάτης Υγειονομικής Επιτροπής, ο Ζαμπάτης “απεβίωσε συνεπεία βαρείας κρανιοεγκεφαλικής κακώσεως, συνεπεία τραύματος εκ πυροβόλου όπλου κατά τη διάρκεια εμπλοκής πλωτού περιπολικού σκάφους του Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής με άλλο ταχύπλο σκάφος”

Είχε γεννηθεί στην Πρέβεζα στις 28 Μαρτίου 1972 και κατατάχθηκε στο Λιμενικό Σώμα στις 4 Σεπτεμβρίου 1995 ως δόκιμος λιμενοφύλακας. Ήταν παιδί βιοπαλαιστών, από το Μεγανήσι Λευκάδας. Ο πατέρας του, ναυτικός, αγωνιζόταν στη θάλασσα και η μητέρα του αγωνιζόταν στο σπίτι για την ανατροφή του γιου της. Μεγάλωσε σε ένα περιβάλλον που τον έκανε να εκτιμά τον κόπο των άλλων και έμαθε να προσφέρει και να συμπαρασκέται σε όποιον το είχε ανάγκη. Από μικρός δούλευε, ενώ παράλληλα πήγαινε και σχολείο. Όσοι τον γνώρισαν μαγεύτηκαν από την περηφάνεια του, την πηγαία καλοσύνη του, το χαμόγελό του, την ανιδιοτέλειά του, το ελεύθερο πνεύμα του, την τόλμη του.

Ο Υποπλοίαρχος Κωτούλας Γεώργιος κατατάχθηκε σε ηλικία 21 ετών στη Σχολή Λιμενικών Δοκίμων, το 1927. Σπούδασε νομικά και είχε εγκυκλοπαιδικές γνώσεις. Κατά τη διάρκεια του πολέμου υπηρέτησε στο Γενικό Επιτελείο Ναυτικού και μετά την κατάληψη της Ελλάδας από τους Γερμανούς, επανήλθε ως τμηματάρχης στο Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας. Την 1η Απριλίου του 1942 επιβιβάσθηκε μαζί με άλλους στο μοιραίο εκείνο καράβι που από προδοσία έπεσε στα χέρια του κατακτητή και φυλακίσθηκε στις φυλακές της οδού Βουλιαγμένης.

Με πληροφορίες : protothema, startmediacorfu

Η COSMOTE φέρνει πρώτη στην Ελλάδα το 5G

Κορινθία: Ασφαλτοστρώσεις σε επαρχιακές οδούς προϋπολογισμού άνω των 2.000.000 ευρώ

Κατασκοπεία – Ρόδος: Ο Τούρκος πρόξενος ζητάει πίσω υπολογιστή και κινητό του 35χρονου που κατασχέθηκαν! 

Διαγράψτε άμεσα από το κινητό σας αυτές τις εφαρμογές