Παρασκευή, 29 Μαρτίου, 2024

Motor Oil: Τo επενδυτικό σχέδιο στην Κομοτηνή

- Advertisement -

Ως μια «καλή στρατηγική κίνηση» χαρακτήρισε την κοινή επένδυση με τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ για την κατασκευή της μονάδας φυσικού αερίου στην Κομοτηνή ο αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος της Motor Oil, Πέτρος Τζαννετάκης, σε teleconference με τους θεσμικούς επενδυτές και αναλυτές για την παρουσίαση των αποτελεσμάτων α΄ τριμήνου.

«Με τη λιανική αγορά ηλεκτρισμού στην Ελλάδα να είναι ακόμη ατελής, είναι επιτακτικό να έχεις τη δική σου παραγωγή», τόνισε ο κ. Τζαννετάκης, διευκρινίζοντας ότι η εταιρεία δεν σχεδιάζει επί του παρόντος άλλες επενδύσεις στο φυσικό αέριο.

H μονάδα εγκατεστημένης ισχύος 877 MW προβλέπεται να τεθεί σε εμπορική λειτουργία το 2024 και έχει προϋπολογισμό 375 εκατ. ευρώ. Θα χρηματοδοτηθεί κατά 75% από τραπεζικό δανεισμό και κατά 25% από ίδια κεφάλαια.

Ηδη έχει ολοκληρωθεί συμφωνία με τράπεζες για τη χρηματοδότηση του έργου με project finance, ενώ η συμμετοχή στην επένδυση της ΜΟΗ με ίδια κεφάλαια ανέρχεται στα 50 εκατ. ευρώ.

Ο δείκτης απόδοσης της επένδυσης, βάσει εσωτερικών μελετών αλλά και των εκτιμήσεων του συμβούλου της ΜΟΗ, McKinsey, όπως είπε ο κ. Τζαννετάκης, θα κυμανθεί μεταξύ 10% και 13%. Οσον αφορά τις ΑΠΕ, ο αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος της Motor Oil αναφέρθηκε στα 360 MW εγκατεστημένης ισχύος για το 2022, με στόχο τα 650 MW έως το 2025.

Οσον αφορά την αγορά πετρελαιοειδών, ο κ. Τζαννετάκης τόνισε ότι το περιβάλλον διύλισης συνέχισε να επηρεάζεται από την κρίση της πανδημίας και στο πρώτο τρίμηνο του 2021, σημειώνοντας μάλιστα ότι φέτος η υποχώρηση στην κατανάλωση καυσίμων ήταν αρκετά μεγαλύτερη σε σχέση με πέρυσι, δεδομένου ότι στο πρώτο τρίμηνο του 2020 δεν είχε ξεσπάσει ακόμη η πανδημία.

Ο κ. Τζαννετάκης εμφανίστηκε ιδιαίτερα ικανοποιημένος από την πορεία του τελευταίου τριμήνου και συνέκρινε τον Ιούνιο του 2021 με αυτόν του 2019 για τη ζήτηση στα καύσιμα αυτοκινήτων. Συγκεκριμένα τόνισε ότι τον Μάιο τα περιθώρια διύλισης ξεπέρασαν τα 9 δολάρια ανά βαρέλι και οι όγκοι πωλήσεων δείχνουν ισχυρότεροι τον Ιούνιο. Για τη ζήτηση στα αεροπορικά καύσιμα ο κ. Τζαννετάκης εκτίμησε ότι εξομαλύνεται και επιστρέφει το 2023 στα προ COVID επίπεδα.

Μετά το teleconference η UBS σε χθεσινή ανάλυσή της αναφέρει ότι η Motor Oil είναι επενδυτικά το πιο ελκυστικό διυλιστήριο της Ευρώπης και αναβαθμίζει την τιμή-στόχο στα 18 ευρώ με ένδειξη buy. Σημειώνει ότι διαπραγματεύεται σε discount 17% έναντι του FCF yield για το 2022 και ανεβάζει τις εκτιμήσεις κατά 17% για τα EBITDA του 2021, καθώς η άνοδος των περιθωρίων κέρδους αυξάνει τις εκτιμήσεις.

Σύμφωνα με τους αναλυτές, η εταιρεία μπορεί να ανεβάσει τα EBITDA, ύψους 80 εκατ. κατά το πρώτο τρίμηνο, στα 100 εκατ. τα επόμενα, καθώς οι συνθήκες της αγοράς βελτιώνονται, με προοπτική να ξεπεράσει τα 400 εκατ. EBITDA στο σύνολο του 2021, αν συμπεριληφθούν και τα 35 εκατ. που θα προέλθουν από τις ΑΠΕ.

Χρ.Λιάγγου

 

- Advertisement -

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Δείτε ακόμα

Σχετικά άρθρα

loutrakiblog