Παρασκευή, 19 Απριλίου, 2024

Motor Oil: Το υδρογόνο στο επίκεντρο της στρατηγικής της – Τα σχέδια για το Blue Med

- Advertisement -

Το Blue Med αφορά στην παραγωγή μπλε υδρογόνου πολύ χαμηλού ανθρακικού αποτυπώματος και πράσινου υδρογόνου με ορίζοντα το 2025

Στο επίκεντρο της στρατηγικής της Motor Oil για την ενεργειακή της μετάβαση βρίσκεται το υδρογόνο με στόχο την τροφοδοσία του κλάδου της βιομηχανίας και των μεταφορών.

Με βάση τις επενδύσεις που θα γίνονται αυτά τα χρόνια, από τα μέσα του 2022 θα υπάρχει περίσσεια υδρογόνου ώστε να στηριχθεί αυτή η νέα αγορά.

Ο όμιλος επενδύει σημαντικά στα διυλιστήριά του, με όραμα η Motor Oil να πρωταγωνιστήσει στις καινούργιες μορφές ενέργειας και έχει ένα στρατηγικό πλάνο ανάπτυξης που θέλει να το πετύχει βασιζόμενη στην πολύχρονη εμπειρία της.

Η προσπάθεια δημιουργίας μιας νέας αλυσίδας αξίας και μιας νέα αγοράς, όπως αυτής του υδρογόνου, ξεκινά από μια σειρά έργων αξιοποίησης αυτών των τεχνολογιών με ορίζοντα το 2023 και το 2024, η οποία αναμένεται να κλιμακωθεί με τη συμμετοχή του ομίλου στα έργα IPCΕI που είναι σημαντικά έργα κοινού ευρωπαϊκού ενδιαφέροντος, με τα οποία θα επιτευχθεί ευρεία διάδοση αυτών των τεχνολογιών ώστε να ωριμάσει η αγορά με σημαντικά οφέλη για την κοινωνία και το περιβάλλον.

 

Blue Med

Το Blue Med αποτελεί ένα ολοκληρωμένο οικοσύστημα που έχει βάση τις εγκαταστάσεις της Motor Oil στην Κόρινθο και σκοπό τη δημιουργία μιας ευέλικτης, κλιμακούμενης και ανταγωνιστικής αλυσίδας αξίας υδρογόνου που αποτελείται από την παραγωγή, τη διάθεση και τη διανομή ανανεώσιμου και εξαιρετικά χαμηλού ανθρακικού αποτυπώματος υδρογόνου για χρήση στη βιομηχανία και τις μεταφορές.

Το έργο, που είναι συμπληρωματικό του White Dragon, αφορά στην παραγωγή μπλε υδρογόνου πολύ χαμηλού ανθρακικού αποτυπώματος και πράσινου υδρογόνου, με ορίζοντα το 2025. Το project προβλέπει τη δημιουργία cluster ολοκληρωμένου κύκλου παραγωγής γαλάζιου και πράσινου Η2 για μεταφορά, διανομή και χρήση σε βιομηχανία και μεταφορές (λεωφορεία και πλοία). Στο έργο αναμένεται και η συμμετοχή των εταιρειών ΔΕΣΦΑ και ΔΕΗ όπως και ερευνητικών ιδρυμάτων της χώρας.

Περιλαμβάνει τη μονάδα παραγωγής υδρογόνου του διυλιστηρίου με δέσμευση διοξειδίου του άνθρακα και συμπληρώνεται με την παραγωγή πράσινου υδρογόνου, που παράγεται με ηλεκτρόλυση νερού. Το ότι παράγεται στις εγκαταστάσεις του ομίλου που έχουν όλες τις υποδομές που μπορούν να το υποστηρίξουν έχει σημαντικά πλεονεκτήματα για να παραχθεί ένα ανταγωνιστικό υδρογόνο.

Το παραγόμενο υδρογόνο θα χρησιμοποιείται για την απανθρακοποίηση του διυλιστηρίου και των εγκαταστάσεων και ένα μέρος του θα αποτελεί εξαγώγιμο προϊόν χαμηλού ανθρακικού αποτυπώματος για χρήση στη βιομηχανία και τις μεταφορές. Το υδρογόνο θα διατίθεται με ένα καινοτόμο σύστημα συμπίεσης που αρχικά θα διαθέτει το υδρογόνο για παραγωγή πράσινων λιπαντικών και βιοκαυσίμων καθώς αναπτύσσονται οι σχετικές εφαρμογές στις μεταφορές και στη ναυτιλία.

Η διανομή του θα γίνεται με έγχυση στο σύστημα φυσικού αερίου στο FSRU και σε μετέπειτα στάδιο, προς τα τέλη της δεκαετίας θα ενταχθεί και στο σχετικό δίκτυο του ΔΕΣΦΑ όταν θα είναι έτοιμο. Για να γίνει εφικτή η επίτευξη όλων αυτών των έργων είναι απαραίτητη η έγκαιρη ενός ρυθμιστικού και κανονιστικού πλαισίου που θα επιτρέπει και θα ρυθμίζει αυτή την αγορά.

- Advertisement -

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Δείτε ακόμα

Σχετικά άρθρα

loutrakiblog