Τρίτη, 16 Απριλίου, 2024

Στην Ευρωβουλή των Εφήβων, μαθητές του Homo Educandus Αγωγή

- Advertisement -

Σε μια εβδομάδα αφιερωμένη στην Ευρωπαϊκή Ένωση, την ιστορία και τις αξίες της, αλλά
και τις λειτουργίες της και σε συνέχεια του Συνεδρίου της Δευτέρας 16ης Μαΐου, το σχολείο μας συμμετείχε στο πρόγραμμα Euroscola του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου της 20ής Μαΐου 2022.

Οι μαθήτριες και οι μαθητές της Α΄ Λυκείου Μαρία Βουγιούκαλου, Αλέξανδρος Γεωργούλιας, Μελίνα Γιαννίκου, Νικηφόρος Γλυκοφρύδης, Βασίλειος Θεοδωρακάκος, Αναστασία Μήλιου, Απόστολος Μπάρτζης, Μελίνα Ντόβα, Γιώργος Σπηλιόπουλος και Άννα Χασικίδη συμμετείχαν στις εργασίες της Ευρωβουλής των Εφήβων.

Συνολικά συμμετείχαν 2940 μαθήτριες και μαθητές από 97 σχολεία σε 24 χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης και γειτονικών χωρών (όπως το Ηνωμένο Βασίλειο και την Τουρκία).

 

Οι συζητήσεις αφορούσαν το γενικό θέμα «Ευκαιρία και κίνδυνοι στην ψηφιακή εποχή». Άκουσαν τον χαιρετισμό που απηύθυνε στα παιδιά η πρόεδρος του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, κ. Ρομπέρτα Μετσόλα – του Ευρωπαϊκού Λαϊκού Κόμματος από τη Μάλτα – η οποία καλωσόρισε τα παιδιά στις εργασίες του Ευρωκοινοβουλίου.

Ακολούθησε εισήγηση του κ. Λουκά Παρμιτάνο, σμήναρχου της Ιταλικής Πολεμικής Αεροπορίας και αστροναύτη του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Διαστήματος. Ο Ιταλός αστροναύτης κ. Παρμιτάνο δέχθηκε τις ερωτήσεις των παιδιών και απάντησε για τις διαστημικές προκλήσεις και τη σημασία του ευρωπαϊκού διαστημικού προγράμματος.

Το κύριο μέρος της συνεδρίας άνοιξε με τη σύντομη εισήγηση της Καθηγήτριας Κοινωνικής Ψυχολογίας της Σχολής Οικονομικών και Πολιτικών Επιστημών του Πανεπιστημίου του Λονδίνου (LSE) κ. Σόνια Λίβινγκστον, μέλους της Βρετανικής Ακαδημίας, η οποία έχει αφιερώσει την έρευνά της στα παιδιά, τα ΜΜΕ και το διαδίκτυο. Η Βρετανίδα καθηγήτρια κ. Λίβινγκστον δέχθηκε τις ερωτήσεις των παιδιών για τη διαδικτυακή βία. Μεταξύ αυτών και του δικού μας σχολείου.

Ο κ. Μάρκος Βαράζιν από την Αυστρία, υψηλόβαθμο στέλεχος του Ευρωκοινοβουλίου και υπεύθυνος της Ειδικής Επιτροπής του Ευρωκοινοβουλίου για θέματα εξωτερικής επέμβασης στις δημοκρατικές διαδικασίες της ΕΕ, προβλημάτισε τα παιδιά γύρω από το θέμα του διαδικτύου και τις δημοκρατίες. Όσο ο ίδιος απαντούσε σε ερωτήσεις μαθητών, τα σχολεία διατύπωναν ιδέες για πρακτικούς τρόπους αντιμετώπισης των προκλήσεων του διαδικτύου για τη δημοκρατία.

Στο τέλος οι δημοφιλέστερες προτάσεις που διατυπώθηκαν από τα παιδιά ψηφίστηκαν και από τα 97 σχολεία.

Το σχολείο μας υποστήριξε την ιδέα της ενίσχυσης της Παιδείας και του Εκπαιδευτικού Συστήματος με σκοπό την αντιμετώπιση των προκλήσεων αυτών, αφού η ολόπλευρη υψηλού επιπέδου παιδεία, αλλά και η ειδική εκπαίδευση στο διαδίκτυο σχετικά με τα οφέλη και τις προκλήσεις του, αποτελούν τον καλύτερο τρόπο θωράκισης των νέων.

Η ψηφοφορία έκλεισε με τον θετικό σχολιασμό της πρότασης από τον Αυστριακό ειδήμονα κ. Βαράζιν.

Τη συνεδρίαση έκλεισε, με παρέμβασή της η αντιπρόεδρος του Ευρωκοινοβουλίου κ. Χάιντι Χαούταλα – του Ευρωπαϊκού Κόμματος των Πρασίνων από τη Φινλανδία – η οποία μίλησε στα παιδιά και δέχθηκε τις σχετικές ερωτήσεις τους με θέμα τη λειτουργία του Ευρωκοινοβουλίου, της προκλήσεις που αυτό αντιμετωπίζει και τις διαφορετικές πτέρυγές του, που σημαίνουν και εξαιρετικά διαφορετικές προσεγγίσεις στα σύγχρονα θέματα.

Η Φινλανδή αντιπρόεδρος κ. Χαούταλα τόνισε, ωστόσο, ότι η πολυπολιτισμικότητα και η πολυφωνία αποτελούν την πραγματική δύναμη του Ευρωκοινοβουλίου.

 

- Advertisement -

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Δείτε ακόμα

Σχετικά άρθρα

loutrakiblog