Σάββατο, 20 Απριλίου, 2024

Ξεκινά το market test για το FSRU της Motor Oil στους Αγίους Θεοδώρους

- Advertisement -

Ένα σημαντικό βήμα στην κατεύθυνση της υλοποίησης του πρότζεκτ πραγματοποιεί η Motor Oil σχετικά με τον πλωτό τερματικό σταθμό φυσικού αερίου Διώρυγα Gas.

“Προχωράμε και επενδύουμε ενισχύοντας την ελληνική οικονομία και ενεργειακή αυτονομία, για περισσότερη Ενέργεια, με το βλέμμα στραμμένο στο Μέλλον” σημειώνεται χαρακτηριστικά στην ανάρτηση της εταιρείας μετά την αναγγελία για την έναρξη της δεσμευτικής φάσης του market test.

Υπενθυμίζεται ότι τον περασμένο μήνα η ΡΑΕ προχώρησε στην έκδοση δύο αποφάσεων σχετικά με τη Διώρυγα Gas, ανοίγοντας το δρόμο για την υλοποίηση του έργου.

Με την πρώτη απόφαση η ΡΑΕ ενέκρινε τις κατευθυντήριες οδηγίες για την προκήρυξη της τελικής φάσης του market test του FSRU. Η Motor Oil απέσπασε τη θετική έγκριση ως προς τη δυνατότητα συμμετοχής σε αυτό και επενδυτών που δεν είχαν συμμετάσχει στην πρώτη μη δεσμευτική φάση.

Με τη δεύτερη απόφαση η ΡΑΕ ενέκρινε την αύξηση της αποθηκευτικής ικανότητας της σχεδιαζόμενης υποδομής αποθήκευσης και αεριοποίησης υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG).

Πιο συγκεκριμένα το FSRU θα έχει τη δυνατότητα ανώτατης αποθηκευτικής ικανότητας στα 210.000 κυβικά μέτρα LNG, ενώ στην αρχική άδεια ήταν στα 170.000 κυβικά μέτρα. Επίσης με την ίδια απόφαση εγκρίνεται η αλλαγή της μετοχικής σύνθεσης καθώς η “Διώρυγα Gas” περνά υπό τον έλεγχο της θυγατρικής του ομίλου “MORE” όπου εκεί ανήκουν και τα έργα ΑΠΕ.

Το έργο

Το έργο Διώρυγα Gas προβλέπεται να γίνει σε καθορισμένη περιοχή αγκυροβολίου στη θαλάσσια περιοχή του Σαρωνικού Κόλπου που γειτνιάζει άμεσα με τις υφιστάμενες λιμενικές εγκαταστάσεις του διυλιστηρίου της ΜΟΗ.

Στόχος του έργου είναι να διευκολύνει εταιρείες που ενδιαφέρονται να εισάγουν στην Ελλάδα LNG μέσω μιας επιπλέον σημαντικής και ευέλικτης πύλης φυσικού αερίου.

Θα περιλαμβάνει ένα FSRU, δηλαδή ένα ειδικό πλοίο για την παραλαβή και προσωρινή αποθήκευση ΥΦΑ συνολικής χωρητικότητας έως και 210.000 m3. H τροφοδοσία με ΥΦΑ θα πραγματοποιείται από πλοία μεταφοράς ΥΦΑ μέσω σύνδεσης Ship to Ship. Η μονάδα αεριοποίησης (επί του πλοίου) θα έχει δυναμικότητα 300 – 500 m3 ΥΦΑ/ ώρα.

Προβλέπεται να δημιουργηθεί ένα Jetty δηλαδή προβλήτα για τη μόνιμη αγκυροβόληση του πλοίου σε απόσταση περίπου 150m από τη στεριά.

Από την προβλήτα θα διέρχεται αγωγός φυσικού αερίου (ΦΑ) υψηλής πίεσης (send-out φυσικού αερίου), καθώς και αγωγός ΥΦΑ για την τροφοδότηση του χερσαίου σταθμού φόρτωσης βυτιοφόρων φορτηγών μεταφοράς ΥΦΑ.

Το ΦΑ θα εξέρχεται μέσω Marine Loading Arms ή/ και Hoses σε αγωγό υψηλής πίεσης ο οποίος θα εγκατασταθεί επί της προβλήτας και θα συνδεθεί με το χερσαίο αγωγό Φυσικού Αερίου, διαμέτρου 20 ιντσών.

Τέλος το έργο περιλαμβάνει χερσαίες εγκαταστάσεις, συμπεριλαμβανομένου ενός αγωγού ΦΑ υψηλής πίεσης, ο οποίος θα κατασκευαστεί με δυνατότητα πρόσμιξης υδρογόνου έως και 100% για τη διοχέτευση του καυσίμου στο ΕΣΜΦΑ μέσω νέου μετρητικού σταθμού, καθώς και μια εγκατάσταση φόρτωσης βυτιοφόρων φορτηγών μεταφοράς ΥΦΑ.

- Advertisement -

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Περιεχόμενα άρθρου

Δείτε ακόμα

Σχετικά άρθρα

loutrakiblog