• Αναβλήθηκε σήμερα λόγω καιρού
  • Ένα έργο που η Κόρινθος περιμένει πολλά χρόνια ξεκινά αύριο Τετάρτη 11 Ιανουαρίου 2023 (καιρού επιτρέποντος)

Πρόκειται για την ανάπλαση του παλιού σταθμού του ΟΣΕ, ανάπλαση η οποία μερικώς ξεκίνησε από την προηγούμενη δημοτική αρχή της Κορίνθου με τις παρεμβάσεις στο κτίριο και την μετοίκηση των υπηρεσιών πολεοδομίας και τεχνικών έργων σε αυτό, ωστόσο δεν ολοκληρώθηκε αφού η διαδικασία μεταφοράς των βαγονιών από τον ΟΣΕ είχε κολλήσει.

 

Η νέα δημοτική αρχή κατάφερε να ολοκληρώσει τις διαδικασίες και να προχωρήσει στην απομάκρυνση του τροχαίου υλικού υπογράφοντας την Παρασκευή 4 Νοεμβρίου την εργολαβική σύμβαση της ανάπλασης με τον ανάδοχο του έργου, την εταιρία ΕΥΡΥΘΜΟΣ”  Δ ΚΡΑΜΠΟΒΙΤΗΣ ΚΑΙ ΣΙΑ ΕΕ. Μεθαύριο Τετάρτη 11 Ιανουαρίου και όχι αύριο Τρίτη όπως αρχικά είχε ανακοινωθεί, εγκαθίσταται ο εργολάβος και οι εργασίες ξεκινούν. 

 

ΤΙ ΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΕΙ ΤΟ ΕΡΓΟ  

 

Στο σχέδιο που οι Κορίνθιοι θα δουν να αναπτύσσεται τους επόμενους μήνες περιλαμβάνεται ένα πάρκο 16 στρεμμάτων, ποδηλατόδορμοι, χώροι αναψυχής και ξεκούρασης αλλά και ένας χώρος μουσειακός όπου θα βρίσκεται το βαγόνι το οποίο παραχωρήθηκε από τον ΟΣΕ στον δήμο, έχει παραμείνει στο χώρο έως σήμερα και ουσιαστικά θα «διηγείται» την ιστορία του σιδηρόδρομου. Αναλυτικά οι εργασίες που θα εκτελεστούν είναι: 

 

 Για το σκοπό αυτό πρόκειται να δημιουργηθούν: 

 

  • · Στο δυτικό τμήμα του έργου, Παιδική Χαρά με δάπεδο ασφαλείας και σύγχρονο εξοπλισμό, που θα πληρούν όλες τις προδιαγραφές της ισχύουσας νομοθεσίας.  

 

  • · Χώρος με Όργανα Γυμναστικής για εκγύμναση ενηλίκων. 

 

  • · Κοινόχρηστοι χώροι χαλάρωσης και ξεκούρασης, με δρόμους περιπάτου και αναψυχής για τους επισκέπτες-περιπατητές του χώρου, με παγκάκια ανάπαυσης ανά κοντινά διαστήματα. Στον χώρο αυτό τοποθετούνται στέγαστρα (πέργκολες) για να υπάρξει σκίαση, πέραν του φυσικού που προσφέρει η ψηλή φύτευση. 

 

  • · Ποδηλατόδρομοι που για διέρχονται μέσα από τον χώρο ανάπλασης και θα οδηγούν-ενώνονται με τον υπάρχοντα ποδηλατόδρομο στο παραλιακό μέτωπο αλλά και της μελλοντικής ανάπλασης μετώπου Κορίνθου-Λουτρακίου. Επίσης θα ενώνεται με τον μελλοντικό ποδηλατόδρομο, που σχεδιάζεται με την ανάπλαση του χώρου των παραχωρημένων σιδηροδρομικών γραμμών από την Περιφέρεια Πελοποννήσου.

 

  • 3β. Ποδηλατόδρομοι (σχεδιασμένοι με κατάλληλο πατητό χώμα) για μικρές ηλικίες, καθώς και χώρο ψυχαγωγίας με ασφαλή κυκλοφορία πολύ μικρών ηλεκτρικών οχημάτων (ποδηλάτων, αυτοκινήτων) καταλλήλων για μικρές ηλικίες.

 

  • · Χώροι στάθμευσης απλών και ηλεκτρικών ποδηλάτων. 

 

  • · Στο εσωτερικό της περιοχής μελέτης, οι διάδρομοι κίνησης θα είναι διαστρωμένοι με σταθεροποιημένο χωμάτινο δάπεδο. 

 

  • · Στην εν λόγω περιοχή θα τοποθετηθούν καθιστικά (παγκάκια) και κατάλληλος λοιπός αστικός εξοπλισμός. 

 

  • · Κυλικείο με αύλειο χώρο καλυμμένο με στέγαστρα (με πέργκολες), για την παραμονή των συνοδών των μικρών παιδιών. Ο αύλιος χώρος του κυλικείου θα είναι επιστρωμένος κατά τμήματα  με κυβόλιθους (ψυχρά υλικά).

 

  • · Αποξήλωση των υφιστάμενων πλακών πεζοδρομίων και αντικατάσταση με νέες, μπροστά από το κτίριο του ΟΣΕ. 

 

  • · Μουσείο τραίνου, με τρία βαγόνια και  μία ατμάμαξα του 1895, που παραχωρείται για το σκοπό αυτό από τον ΟΣΕ, σε χώρο κατάλληλα διαμορφωμένο και φωτιζόμενο το βράδυ, δυνητικά επισκέψιμο από νηπιαγωγεία, σχολεία, συλλόγους κλπ.

 

  • · Ενίσχυση του πρασίνου (ψηλή φύτευση, θάμνοι, χλοοτάπητες κλπ) και χρήση του στο σχεδιασμό του χώρου. Τέλος, το στοιχείο της βλάστησης χρησιμοποιείται έτσι ώστε να δημιουργηθούν οι απαραίτητες μικροκλιματικές και αισθητικές προϋποθέσεις για ένα πιο ευχάριστο περιβάλλον.

 

  • · Αντικατάσταση ιστών και φωτιστικών σωμάτων με νέα (χαμηλής κατανάλωσης και σύγχρονης τεχνολογίας led), για την ανάδειξη του χώρου και την ασφαλή παραμονή του σε αυτόν. 

 

  • · Ανάπλαση της σημερινής αποβάθρας (τσιμεντένιας ράμπας) και μετατροπή της σε υπαίθριο εκθεσιακό χώρο (εικαστικά κ.α.) για συλλόγους, φορείς, ιδιώτες κλπ. 

 

  • · Όλη η διαδρομή της περιοχής δίπλα στην Λ. Αθηνών θα φυτευτεί με χαμηλού ύψους καλαίσθητους θάμνους (που δεν θα κρύβουν την οπτική προς την θάλασσα) και θα κατασκευαστούν τρείς (3) ράμπες πρόσβασης για ΑΜΕΑ (+1 επιπλέον ράμπα εισόδου από την οδό Δημοκρατίας), καθώς επίσης θα τοποθετηθεί καλαίσθητο κιγκλίδωμα οριοθέτησης (αποτροπής εισόδου ή στάθμευσης οχημάτων κλπ) και προπαντός ασφαλείας για τα παιδιά και γενικά τους περιπατητές), καθ΄ όλη την διαδρομή της Λ. Αθηνών.

 

  • · Μικρά τεχνικά αντιπλημμυρικά έργα για την απορροή των όμβριων υδάτων.

Στόχος του έργου είναι, η εν λόγω περιοχή να μην αποτελεί πλέον χώρο απομόνωσης και εστία ρύπων αλλά να ενταχθεί αισθητικά και λειτουργικά στην πόλη, προσδίδοντας την αναγκαία προστιθέμενη αξία σε αυτήν, κατά συνέπεια λοιπόν και στους δημότες της, συνδέοντας το κέντρο της με τις δύο πυκνοκατοικημένες και ιστορικές συνοικίες της, την  Ιωνία και την Αγία Άννα.  Ο Προϋπολογισμός του ανέρχεται σε  984.892€. Εμφανώς ικανοποιημένος για την εξέλιξη αυτή ο Δήμαρχος Κορινθίων Βασίλης Νανόπουλος συνέδεσε το έργο της ανάπλασης με την μεγάλη παρέμβαση στην περιοχή των μπαζωμάτων, έργο που έχει εγκριθεί και δρομολογηθεί. 

 

«Το έργο της ανάπλασης του σταθμού προσφέρει στους κορίνθιους και στους επισκέπτες έναν χώρο αναψυχής, άθλησης και ξεκούρασης, έναν χώρο ασφαλή, περιβαλλοντικά και αισθητικά αναβαθμισμένο, όπως αρμόζει στην πρωτεύουσα Κόρινθο και στην είσοδο της. 

Προτεραιότητα μου είναι η Κόρινθος να στραφεί στη θάλασσα και εργάζομαι, όπως και οι συνεργάτες μου, για το στόχο αυτό. Το έργο ανάπλασης του παλαιού σταθμού είναι μια από τις παρεμβάσεις και είναι απόλυτα συνδεδεμένο με το έργο εμβληματικό έργο που θα συνδέσει το παραλιακό μέτωπο  της Κορίνθου με το Λουτράκι, με έναν νέο, σύγχρονο και λειτουργικό πεζόδρομο μήκους 6 χλμ., αναβαθμίζοντας την ποιότητας ζωής κατοίκων, επισκεπτών και τουριστών» είχε δηλώσει παλιότερα ο δήμαρχος Βασίλης Νανόπουλος