Κυριακή, 19 Μαΐου, 2024

Ποια είναι η διαφορά μεταξύ ενός μπουζί πυράκτωσης και ενός μπουζί ανάφλεξης;

- Advertisement -
  • Τα εξαρτήματα φλας είναι εξαρτήματα που δημιουργούν μια ηλεκτρική μεταφορά για την ανάφλεξη του μίγματος καυσίμου-αέρα στο εσωτερικό των σταθμών περιστροφής του κινητήρα.

Οι κάθοδοι είναι τα βασικά τους μέρη, καθώς δομούν μια ηλεκτρική κάμψη όταν συνδέονται με υψηλή τάση.

Η θερμοκρασία ανάφλεξης μπορεί τελικά να εξαρτάται από αρκετές χιλιάδες Kelvin, γεγονός που εγγυάται την ταχεία έναρξη του συνδυασμού καυσίμου-αέρα. Η ιδιότητα ενός εξωγενούς ωστικού ρόπαλου είναι να μεταφέρει την κανονική λάμψη για να ανάψει το μείγμα.

Εξαρτήματα τοποθέτησης Flash

  • Χαλύβδινο κέλυφος:

Μεταλλικό κάλυμμα τοποθέτησης φλας

  • Παρεμπόδιση:

Το οποίο ελέγχει την ισχύ του ρεύματος

  • Κάθοδος:

Διατίθενται δύο κάθοδοι:

  • Κάθοδος εστίασης
  • Κάθοδος γείωσης

 

Οι δύο ακροδέκτες είναι κατασκευασμένοι από σύνθετο νικέλιο που αντιστέκεται στην αποσύνθεση και την κατανάλωση σε υψηλές θερμοκρασίες.

 

Λειτουργία μπουζί:

 

Το εξάρτημα φλας θα πρέπει να αναβοσβήνει όταν είναι σημαντικό να ανάψει το μείγμα καυσίμου. Το χτύπημα σχετίζεται με την υψηλή τάση που δημιουργείται από ένα κύρτωμα εκκίνησης ή έναν μαγνήτη. Στο σημείο που το ρεύμα διαρρέει το καρούλι, δημιουργείται τάση μεταξύ της κεντρικής και της πλευρικής καθόδου.

ΣΗΜΆΔΙΑ ΒΛΆΒΗΣ ΜΠΟΥΖΊ

  • Τα καυσαέρια έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε CO,
  •  Προβληματική στροφή του κινητήρα, ενώ η μίζα λειτουργεί κανονικά,
  •  Μείωση των δυναμικών ιδιοτήτων,
  •  Κρίσιμοι κραδασμοί του κινητήρα κατά την οδήγηση (ιδίως εκτός ταχύτητας),
  •  Μείωση της πρόσφυσης και της ισχύος,
  •  Περισσότερη χρήση καυσίμου.

 

Από την άλλη πλευρά, τα μπουζί πυράκτωσης είναι ένα σημαντικό κομμάτι του κινητήρα ντίζελ, βασικό για την εξασφάλιση της πλήρους απόδοσης του. Οι κινητήρες ντίζελ λειτουργούν με αυτόματη εκκίνηση και, σε αντίθεση με τους κινητήρες αερίου, δεν χρειάζονται εξαρτήματα φλας για να ανάψουν το μείγμα αέρα και καυσίμου. Στους πετρελαιοκινητήρες, ο αέρας αναρροφάται και παρουσιάζεται σε πολύ υψηλότερη τάση στους θαλάμους από ό,τι στους πετρελαιοκινητήρες (η αναλογία τάσης μπορεί να φτάσει το 25 προς 1), μεταφέροντας τον αναρροφούμενο αέρα σε θερμοκρασία μεταξύ 700-900°. Το καύσιμο εισάγεται ομοίως με την επίτευξη αυτής της θερμοκρασίας και από τώρα γίνεται η εκκίνηση λόγω της υψηλής θερμοκρασίας. Για να εξασφαλιστεί η εκκίνηση ακόμη και σε πολύ χαμηλές εξωτερικές θερμοκρασίες, οι κινητήρες ντίζελ είναι εφοδιασμένοι με φωτεινά μπουζί, ένα βασικό στοιχείο για τη δραστηριότητα και την ακλόνητη ποιότητα αυτών των κινητήρων.

Τα κύρια εξαρτήματα του βύσματος λάμψης

Θερμαινόμενη συστροφή: Ο δακτύλιος θέρμανσης ενός βύσματος λάμψης μεταλλικού πόλου είναι κατασκευασμένος από μέταλλο. Το βύσμα λάμψης, κάθε φορά που εφαρμόζεται τάση, αρχίζει να θερμαίνεται, θερμαίνοντας με αυτόν τον τρόπο το συνολικό περιβάλλον και τον αέρα στο θάλαμο εκκίνησης.

Διασφάλιση πλήρωσης: η άκρη του σπινθηριστή κατηγορείται από μια αμελητέα σκόνη οξειδίου του μαγνησίου, ένα ηλεκτρικά αμυντικό υλικό με αγωγιμότητα υψηλής έντασης.

Λαμπτήρας θέρμανσης:  σε ένα βύσμα λάμψης με μεταλλικό λαμπτήρα, ο λαμπτήρας θέρμανσης είναι κατασκευασμένος από ένα μείγμα που είναι αδιαπέραστο σε υψηλές θερμοκρασίες και εγγυάται ότι η στροφή δεν συμβαίνει άμεσα στην αρχή και η συστροφή των συνδυασμών που γίνονται με γρήγορη βελτίωση του συνδυασμού.

Αλλαγή συστροφής: συγκολλάται στην κεντρική άνοδο που συντονίζει το ρεύμα και στον δακτύλιο θέρμανσης. Καθώς η θερμοκρασία αυξάνεται, το ηλεκτρικό μπλοκ της περιέλιξης του κανόνα αυξάνεται περαιτέρω, μειώνοντας κατά συνέπεια τη μεταβατική κίνηση που συνδέεται με την αντίστροφη στροφή θέρμανσης.

Κεντρικός ακροδέκτης: μεταφέρει ρεύμα από τον σύνδεσμο στις συστροφές.

Σπάγκος: στα ποιοτικά γυαλιστερά βύσματα προμηθεύεται με κύλιση και όχι με τον άξονα, γεγονός που εγγυάται την κατάλληλη σύζευξη με την κεφαλή και προλαμβάνει τη βλάβη του σπάγκου.

Μεταλλικό σώμα: το μεταλλικό σώμα ενός βύσματος λάμψης είναι επίσης η σύνδεση γείωσης.

Σύνδεσμος: Η τάση της μπαταρίας εφαρμόζεται στον σύνδεσμο. Γενικά θα είναι δύο ειδών: σχοινί με παξιμάδι ασφάλισης ή γρήγορος σύνδεσμος.

Προστατευτικό: παρέχει ηλεκτρική ασφάλεια μεταξύ του θετικού και του αρνητικού άξονα του βύσματος λάμψης, προσθέτοντας επιπλέον στερέωση έναντι υγρών (νερό, λάδια κινητήρα κ.λπ.) του ίδιου.

 

Μία από τις πιο συνηθισμένες ποικιλίες είναι το μπουζί αντικατάστασης πυράκτωσης (SRM).

Μπουζί πυράκτωσης από πήλινο υλικό.

Όπως αναφέρθηκε, τα κεραμικά βύσματα λάμψης έχουν μερικές τεράστιες αντιθέσεις από τα μεταλλικά βύσματα λάμψης. Στην πραγματικότητα, το μέρος θέρμανσης περικλείεται από ένα υλικό λάσπης νιτριδίου του πυριτίου, το οποίο προστατεύει το εσωτερικό μέρος από τις υψηλές θερμοκρασίες και τους κραδασμούς.

Κωνική έδρα: η κωνική έδρα εγγυάται τη λήψη έναντι των αερίων εκκίνησης χωρίς την απαίτηση πρόσθετων παρεμβυσμάτων, ενώ επιτρέπει τον περιορισμό του πλάτους του ανοίγματος κατάθεσης στο εσωτερικό της κεφαλής του κινητήρα.

Δακτύλιος σύνδεσης: εγγυάται την ηλεκτρική κίνηση μεταξύ της κεντρικής καθόδου και του τμήματος θέρμανσης.

 

Πηγή πληροφοριών:

Προθερμαντήρας για πληροφορίες αυτοκινήτου από: antallaktikaexartimata.gr
μπουζί για πληροφορίες αυτοκινήτου από: caranddriver.gr

 

- Advertisement -

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Δείτε ακόμα

Σχετικά άρθρα

loutrakiblog