Σε πρόσφατο ρεπορτάζ του Radio Canada από την εταιρεία De Havilland Canada, η οποία έχει αναλάβει την κατασκευή των νέων πυροσβεστικών αεροσκαφών DHC-515 (τα Canadair επόμενης γενιάς), τα νέα είναι αρκετά ενθαρρυντικά. Καθώς έχει ξεκινήσει στο Calgary, η συναρμολόγηση πτέρυγας με “ελληνική σημαία” (στο παρακάτω βίντεο), δείχνοντας πως αυτή προορίζεται για το πρώτο αεροσκάφος ελληνικής ιδιοκτησίας.
Η παραγωγή των νέων Canadair πρακτικά ενεργοποιήθηκε με την ευρωπαϊκή παραγγελία 22 αεροσκαφών (7 για την Ελλάδα) που έθεσαν 6 χώρες. Έτσι δημιουργήθηκε ένας βασικός “ελάχιστος” όγκος παραγγελιών, ώστε να ανοίξει μια γραμμή παραγωγής που είχε κλείσει εδώ και πολλά χρόνια. Αντίστοιχο βίντεο, δηλαδή με αρχικό στάδιο παραγωγής είχε δείξει και η ίδια η De Havilland πέρυσι, ενώ ο υπουργός Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας, Β. Κικίλιας είχε κάνει εκτίμηση για παραλαβή αεροσκαφών από Ελλάδα το 2027.
Το ζήτημα είναι, όπως αναφέρει το ρεπορτάζ του Radio Canada, αν θα γίνει δυνατόν να τηρηθεί το χρονοδιάγραμμα παραδόσεων, καθώς η συναρμολόγηση της πρώτης πτέρυγας φέτος παραμένει σε αρχικό στάδιο, για ένα αεροσκάφος που απαιτεί “50.000 εξαρτήματα” και σε μεγάλο βαθμό η κατασκευή του γίνεται με “το χέρι”. Επίσης πολλά εξαρτώνται και από την εφοδιαστική αλυσίδα, δηλαδή από τους άλλους προμηθευτές που πρέπει να είναι έτοιμοι να δίνουν στη De Havilland όλα τα κρίσιμα εξαρτήματα για να συναρμολογεί το αεροσκάφος.
Η εταιρεία επεκτείνει πάντως τις προσλήψεις της, κάθως έχει φθάσει τους 2.500 εργαζόμενους από 1.200 το 2021 και σκοπεύει να τους διπλασιάσει στην επόμενη πενταετία. Αλλά η πρόβλεψη είναι για μια πλήρως λειτουργική γραμμή παραγωγής το 2028, άρα εδώ η απορία για τις παραδόσεις, που υποτίθεται θα ξεκινήσουν νωρίτερα. Γενικότερα η επανένερξη γραμμής παραγωγής και μάλιστα για ένα βελτιωμένο σχέδιο αεροσκάφους, δεν είναι ούτε εύκολη ούτε χωρίς ανατροπές και αυτό δεν το αρνείται ούτε η κατασκευάστρια.
Η De Havilland πέρα από την γραμμή νέων Canadair (παράγει και άλλους τύπους αεροσκαφών) εκτελεί και υπηρεσίες συντήρησης και αναβάθμισης παλαιότερων Canadair, επίσης κάτι που έχει ζήτηση διεθνώς, οπότε απασχολεί και εκεί μέρος των δυνατοτήτων της. Ενώ για το όλο πρόγραμμα πυροσβεστικών αεροσκαφών υπάρχει και τοπικό ενδιαφέρον καθώς η περιφέρεια της Μανιτόμπα στον Καναδά, έχει αναγγείλει πως θα παραγγείλει 3 CHC-515.
flight.com.gr