Ο βουλευτής Κορινθίας του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, Γιώργος Ψυχογιός, καταθέτει Επίκαιρη Ερώτηση για την ασφάλεια των σχολικών μονάδων και την κάλυψη των εκπαιδευτικών κενών στην Π.Ε. Κορινθίας. Ο βουλευτής ζητά οριζόντιους, τεκμηριωμένους προσεισμικούς–τεχνικούς ελέγχους, σαφές πρόγραμμα παρεμβάσεων με χρονικό ορίζοντα, άμεσες και ασφαλείς λύσεις στέγασης όπου απαιτείται, καθώς και πλήρη κάλυψη των κενών εκπαιδευτικού προσωπικού που ξεπερνούν το 50% με διαφάνεια και δεσμευτικές προθεσμίες, ώστε να μην υποβαθμίζεται η εκπαιδευτική διαδικασία.
Ο κ. Ψυχογιός, με την Επίκαιρη Ερώτησή του, καλεί την αρμόδια Υπουργό στη Βουλή να απαντήσει και να προχωρήσει σε ενέργειες για τα κρίσιμα ζητήματα που έχουν θέσει οι ίδιοι οι εκπαιδευτικοί και μέσα από τις ανακοινώσεις της Α’ ΕΛΜΕ Κορινθίας. Μεταξύ άλλων, ο βουλευτής επισημαίνει:
Επειδή, η ασφάλεια και η υγεία μαθητών/εκπαιδευτικών προϋποθέτουν τεκμηριωμένους ελέγχους και πιστοποιήσεις καταλληλότητας, με άμεση εξασφάλιση προσωρινών λύσεων όπου εντοπίζονται προβλήματα.
Επειδή, η μη έγκαιρη κάλυψη των κενών που υπερβαίνουν το 50% των θέσεων, οδηγεί σε απώλεια διδακτικών ωρών, άνιση πρόσβαση στη μάθηση και υποβάθμιση της εκπαιδευτικής διαδικασίας.
Επειδή, απαιτείται σαφής κατανομή αρμοδιοτήτων, διαφάνεια και εξασφαλισμένη χρηματοδότηση, με δεσμευτικά χρονοδιαγράμματα μέχρι το τέλος Οκτωβρίου 2025 για να λειτουργήσουν ομαλά οι σχολικές μονάδες.
Ερωτάται η κα. Υπουργός:
- Ποια άμεσα μέτρα και ποιο δεσμευτικό χρονοδιάγραμμα έως 31.10.2025 προβλέπονται για:
(α) καθολικούς προσεισμικούς/τεχνικούς ελέγχους και έκδοση πιστοποιητικών καταλληλότητας σε όλες τις σχολικές μονάδες της Π.Ε. Κορινθίας,
(β) κατάρτιση και δημοσιοποίηση μητρώου ελέγχων με περιοδική επικαιροποίηση, και
(γ) εξασφάλιση προσωρινών, πλήρως ασφαλών λύσεων στέγασης με τις αναγκαίες χρηματοδοτήσεις; - Ποιο είναι το επιχειρησιακό σχέδιο για την κάλυψη των εκπαιδευτικών κενών στην Π.Ε. Κορινθίας, με ρητές προθεσμίες ολοκλήρωσης, και ποιος ο σχεδιασμός για μόνιμες θέσεις ώστε να αντιμετωπιστούν τα επαναλαμβανόμενα ελλείμματα προσωπικού;