ΥΠΟΜΝΗΜΑ
Σχετικά με σοβαρά προβλήματα μεταφοράς που αντιμετωπίζουν μαθητές του ειδικού και του μουσικού σχολείου Καλαμάτας και στον Δήμο Πυλίας
Τις τελευταίες ημέρες έχουν μεταφερθεί στην Ένωση Συλλόγων Γονέων & Κηδεμόνων Καλαμάτας – το θεσμικό όργανο των γονέων μαθητών της πόλης μας – σοβαρά προβλήματα που αντιμετωπίζουν στην μεταφορά τους μαθητές από το Ειδικό Δημοτικό Καλαμάτας και από το Μουσικό Σχολείο Καλαμάτας.
Εκτός από τους γενικότερους μεγάλους περιορισμούς που θέτει το νομικό πλαίσιο στο δικαίωμα των παιδιών μας για δωρεάν μεταφορά προς και από το σχολείο τους, έχουν προκύψει συγκεκριμένα τα
παρακάτω πολύ σοβαρά προβλήματα:
Α) Κόπηκε,χωρίς μάλιστα καμία προειδοποίηση, η μεταφορά με ταξί 3 μαθητών του Μουσικού σχολείου που μένουν στη Βέργα (οι δύο στο πάνω μέρος και ο τρίτος στη Λακωνικής) και οι οικογένειες αυτή τη στιγμή πρέπει να λύσουν το πρόβλημα της μεταφοράς μόνες τους. Μάλιστα αυτό που προτείνεται από την αρμόδια υπηρεσία είναι να ανεβοκατεβαίνουν τα παιδιά με τα πόδιαένα περίπου χιλιόμετρο με τσάντες και όργανα μουσικής, για να πάρουν από τον κεντρικό, άκρως επικίνδυνο δρόμο της Βέργας το λεωφορείο της γραμμής! Εν έτει 2025 είναι ντροπήκαι που απλώς συζητάμε για πρακτικές που μας γυρνάμε σχεδόν έναν αιώνα πίσω! Δεν είμαστε στο 1950να αφήνουμε τους μαθητές στην τύχη τους ή να κάνουν 1 ώρα διαδρομή, για να πάνε σχολείο!
Β) Συνεχίζει να υφίσταται το πρόβλημα με τους μαθητές του Ειδικού σχολείου Καλαμάτας,
όπου στοιβάζονται 4 – 4 στα ταξί χωρίς συνοδό, χωρίς τα απαραίτητα προστατευτικά
μέτρα και με παραβίαση ακόμη και του ΚΟΚ, αφού ο νόμος απαγορεύει σε παιδιά κάτω των
12 ετών να κάθονται στο μπροστινό κάθισμα.
Γ) Από την αρχή της σχολικής χρονιάς υπάρχουν δυσκολίες για τους μαθητές από τα χωριά
Χανδρινού, Στενωσιά, Κουκουνάρα, Μπαλοδημαϊκα και Πύλα,καθώς λόγω των
τροποποιημένων δρομολογίων (λόγω του οδικού έργου Καλαμάτα- Μεθώνη) είτε προς Πύλο
είτε προς Καλαμάτα έχουν παρατηρηθεί καθυστερήσεις και μεγάλη χρονική επιμήκυνση
της μεταφοράς, γεγονός που δυσχεραίνει την απρόσκοπτη συμμετοχή των παιδιώνστην
εκπαιδευτική διαδικασία.
Ζητάμε από το Περιφερειακό Συμβούλιο να δώσει εντολή στην αρμόδια υπηρεσία του:
Να λυθεί άμεσα η μεταφορά των μαθητών του Μουσικού Σχολείου, του Ειδικού
σχολείου, και των παιδιών της Πυλίας, ώστε τα παιδιά να μεταφέρονται με
ασφάλεια και εντός σχολικών ωραρίων στο μάθημά τους.
Να υπάρχουν οπωσδήποτε σχολικοί συνοδοί κατά τη μεταφορά και κυρίως για τα
παιδιά ΑΜΕΑ.
Σε δεύτερο χρόνο, να δρομολογηθούν οι διαδικασίες, ώστε η μεταφορά να γίνεται με ίδια μέσα της Περιφέρειας, γιατί έτσι προβλέπει ο νόμος και γιατί έτσι θα υπάρξει μόνιμη επίλυση του θέματος των μεταφορών. Σύμφωνα με στοιχεία που βρήκαμε η Περιφέρεια ξοδεύει 30.000.000 € κάθε χρόνο για τις μεταφορές μαθητών. Εάν υπάρξει ένας σωστός σχεδιασμός σε λίγα χρόνια με τα ίδια χρήματα που ξοδεύει θα μπορέσει να λύσει μόνιμα το μεγαλύτερο πρόβλημα των μεταφορών.
ΕΠΕΡΩΤΗΣΗ
Θέμα: «Προβλήματα στη μεταφορά μαθητών».
Η Περιφερειακή Αρχή εφαρμόζει τους κόφτες «κόστους – οφέλους» και στη μεταφορά των μαθητών βάζοντας πλάτη στην πολιτική της κυβέρνησης που περιορίζει κονδύλια που έπρεπε να καλύπτουν λαϊκές ανάγκες, για να μπουκώνει το κεφάλαιο με ζεστό χρήμα.
Η Ένωση Γονέων Καλαμάτας σε υπόμνημά της καταγγέλλει συγκεκριμένα περιστατικά:
Ø Για τη μεταφορά από τη Βέργα όπου κόπηκε, χωρίς μάλιστα καμία προειδοποίηση, η μεταφορά με ταξί 3 μαθητών του Μουσικού σχολείου με αποτέλεσμα, οι οικογένειές τους αυτή τη στιγμή να πρέπει να λύσουν το πρόβλημα της μεταφοράς μόνες τους. Μάλιστα, όπως καταγγέλλει η Ένωση, από την αρμόδια υπηρεσία της Περιφέρειας προτείνεται να ανεβοκατεβαίνουν τα παιδιά με τα πόδια ένα περίπου χιλιόμετρο με τσάντες και όργανα μουσικής, για να πάρουν από τον κεντρικό δρόμο, το λεωφορείο της γραμμής!
Ø Επαναφέρει επίσης, την απαράδεκτη πρακτική που εφαρμόζεται με δική σας ευθύνη, και αφορά την μεταφορά νηπίων ΑΜΕΑ σαν «σαρδέλες» και χωρίς συνοδό.
Ø Προβλήματα λόγω της κατασκευής του δρόμου Καλαμάτα -Πύλου – Μεθώνης.
Η Λαϊκή Συσπείρωση στηρίζει τα αιτήματα της Ένωσης Γονέων για άμεση επίλυση των προβλημάτων και επαναφέρει την ανάγκη για μόνιμη και ολοκληρωμένη λύση, με ευθύνη της Περιφέρειας, με ασφαλή μέσα μεταφοράς, επαρκείς συνοδούς και χωρίς εργολαβική λογική που υπονομεύει το δικαίωμα των μαθητών στη μόρφωση.
Η Περιφερειακή Αρχή, να σταματήσει να ωραιοποιεί την κατάσταση και να ζητάει από μαθητές, γονείς, εκπαιδευτικούς, βιοπαλαιστές μεταφορείς «να αναγνωρίσουν την προσπάθειά της», να μην διαμαρτύρονται, να «βολευτούν» με τις προσφερόμενες υπηρεσίες γιατί η κυβέρνηση «κάνει ο. τι μπορεί» και διαθέτει μεγάλα ποσά εκατομμυρίων ευρώ.
Η αλήθεια όμως που βιώνουν τα παιδιά και οι οικογένειές τους, είναι διαφορετική και η Περιφερειακή Αρχή πρέπει να απαντήσει για το πώς αντιμετώπισε τα προβλήματα που είχαμε θέσει στις 29/10/2025:
· Τα παιδιά ΑμεΑ, ακόμα και του Ειδικού Νηπιαγωγείου στην Καλαμάτα, μεταφέρονται ανά 4 με τα ταξί!
· Παιδιά κάτω των 12 ετών μεταφέρονται με ταξί στο μπροστινό κάθισμα του αυτοκινήτου.
· Οι σχολικοί συνοδοί για ΑμεΑ είναι ανύπαρκτοι.
· Περιορίζονται τα «Ειδικά Μαθητικά Δελτία» που προβλέπουν δωρεάν μετακινήσεις σε πόλεις όπως η Καλαμάτα;
· Χάνονται ώρες διδασκαλίας γιατί δεν έχει συντονιστεί το σχολικό πρόγραμμα με τα δρομολόγια του ΚΤΕΛ;
· Παιδιά νηπιαγωγείου και πρώτων τάξεων δημοτικού μεταφέρονται μαζί με μεγαλύτερα, συχνά με πολύωρα δρομολόγια για να φτάσουν στα σχολεία.
· Περιορίζουν τη χρήση ταξί από απομακρυσμένες περιοχές βάζοντας τα παιδιά που οι γονείς τους παραμένουν στα χωριά σε επιπρόσθετη ταλαιπωρία, παίζοντας ακόμα και με την ασφάλειά τους.
· Καθυστερούν να λύσουν τις νέες ανάγκες που δημιουργούνται με την έναρξη της νέας χρονιάς, με αποτέλεσμα γονείς να αναγκάζονται να παίξουν το ρόλο του κράτους μεταφέροντας τα παιδιά τους και ουσιαστικά να τιμωρούνται επειδή μένουν στην ύπαιθρο.
Με βάση τα παραπάνω, θα θέλαμε επίσης να ενημερωθεί το Περιφερειακό Συμβούλιο Πελοποννήσου:
Ø Ποια δρομολόγια είχαν αποβεί άγονα, ποιες Επιτροπές Ελέγχου και παρακολούθησης μεταφοράς μαθητών δεν έχουν συγκροτηθεί
Ø Για τη μεταφορά παιδιών ΑμεΑ και νήπια: ανά περιφερειακή ενότητα, πόσα παιδιά μεταφέρονται, με τι μέσα αναλυτικά, με πόσους συνοδούς.
