Τέσσερις στροφές πριν το τέλος, το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ επιστρέφει μετά από δύο χρόνια απουσίας στις ειδικές διαδρομές του Ράλλυ Ιαπωνίας, σε έναν αγώνα που ίσως και να κρίνει και την υπόθεση τίτλος. Βέβαια, κανείς δεν έχει την απορία και την αμφιβολία ποιος θα είναι ο τελικός νικητής. Το μοναδικό ενδιαφέρον στοιχείο, είναι πότε ο Sebastien Loeb θα εξασφαλίσει και μαθηματικά τον έβδομο συνεχόμενο τίτλο του. Ο Γάλλος μπορεί να χριστεί Πρωταθλητής και στην Ιαπωνία, αρκεί να επικρατήσει στον αγώνα, και ο δεύτερος στην βαθμολογία Sebastien Ogier, να τερματίσει από την έκτη θέση και κάτω. Όμως, και να μην συμβεί αυτό ο Loeb μοιάζει σχεδόν σίγουρο ότι θα καταφέρει να πανηγυρίσει ακόμα ένα Πρωτάθλημα στον επόμενο γύρο του θεσμού. Και ίσως να το προτιμά! Βλέπετε, δεν είναι μόνο το γεγονός ότι πρόκειται για έναν ασφάλτινο αγώνα, αλλά και το ότι πρόκειται για το Ράλλυ Γαλλίας, το οποίο μάλιστα φέτος θα πραγματοποιηθεί στην ιδιαίτερη πατρίδα του, την Αλσατία. Δεν νομίζω ότι θα μπορούσε να φανταστεί ιδανικότερες συνθήκες ο Γάλλος για να γιορτάσει την κατάκτηση του 7ου συνεχόμενου τίτλου του.

Ο αγώνας της Ιαπωνίας, επιστρέφει μετά από δύο χρόνια απουσίας στο καλεντάρι του WRC. Το ιαπωνικό Ράλλυ, έχει από το 2008 και έπειτα έδρα του την πόλη του Σαπόρο, το οποίο και είχε φιλοξενήσει τους χειμερινούς Ολυμπιακούς Αγώνες του 1972, αλλά και το Παγκόσμιο Κύπελο ποδοσφαίρου το 2002. Αυτό που έχει σημασία, όμως, είναι η ιδιαίτερη θέρμη με την οποία ο ιαπωνικός λαός και οι κάτοικοι της περιοχής υποδέχονται το θίασο του WRC. Οι θεατές, αντιμετωπίζουν τους οδηγούς σαν ροκ σταρ, ενώ σε κάποιες περιπτώσεις έχουμε δει και θεατές να κατασκηνώνουν έξω από τα ξενοδοχεία για να αποσπάσουν ένα αυτόγραφο! Οι ειδικές, παρά τη μεταφορά του αγώνα του 2008, παραμένουν ίδιες με το παρελθόν. Έτσι, το κύριο χαρακτηριστικό τους, είναι ότι διεξάγονται σε πολύ στενούς, αλλά πολύ γρήγορους δρόμους! Οι μεγάλες ευθείες που οδηγούν σε στροφές με γωνία 90 μοιρών, αποτελούν σύνηθες φαινόμενο και για αυτό απαιτούν πολύ δυνατά και οριακά φρένα. Όμως, επειδή οι επιφάνειες γλιστράνε αρκετά, είναι πολύ εύκολα να πραγματοποιηθεί το λάθος. Βέβαια, ακόμα ένα στοιχείο που πρέπει να σημειώσουμε είναι η καταστροφή των δρόμων, αφού το πολύ μαλακό χώμα κάνει δύσκολο το δεύτερο πέρασα, ενώ στις περισσότερες περιπτώσεις οι οδηγοί έχουν να αντιμετωπίσουν και τις βροχοπτώσεις, που αποτελούν σύνηθες φαινόμενο την περίοδο που διεξάγεται ο αγώνας.

Στο αγωνιστικό μέρος, όλοι θεωρούν ότι αυτός ο αγώνας θα σηματοδοτήσει και την επιστροφή του Mikko Hirvonen στις νίκες. Ο Φιλανδός έχει καλή παράδοση, αφού μετράει συνολικά δύο νίκες στον αγώνα, την ώρα που είναι δεδομένο ότι ο Sebastien Loeb δεν πρόκειται να πιέσει για να κατακτήσει την πρώτη θέση, αφού πρωταρχικός του στόχος είναι η εξασφάλιση του τίτλου. Σίγουρα, στο παιχνίδι θα είναι και ο Jari Matti Latvala, ο οποίος φέτος δείχνει ταχύτερος από τον συμπατριώτη και ομόσταυλο του στη Ford, την ώρα που κανείς δεν μπορεί να αφήσει εκτός του Sebastien Ogier, ο οποίος στο πλαίσιο του ιαπωνικού αγώνα επέστρεψε στις τάξεις της εργοστασιακής ομάδας. Όμως, αν υπάρχει κάποιος που είναι ικανός να κάνει την έκπληξη στην Ιαπωνία, αυτός είναι ο Petter Solberg! Ο Νορβηγός θέλει να κερδίσει έναν αγώνα φέτος και σίγουρα θα το προσπαθήσει στην Ιαπωνία, όπου και έχει πολύ καλή παράδοση.