Πρόωρο τέλος στη γραμμή Πελοποννήσου βάζει ο εκτροχιασμός του τρένου κοντά στον Αχλαδόκαμπο, ο οποίος στοίχισε τη ζωή σε έναν επιβάτη και προκάλεσε δύο ακόμη σοβαρούς τραυματισμούς.
Μετά το ατύχημα ανεστάλησαν “μέχρι νεωτέρας” όλα τα δρομολόγια, ενώ άνθρωποι που γνωρίζουν την κατάσταση στο σιδηροδρομικό δίκτυο πιθανολογούν ότι αιτία του κακού είναι η κακή συντήρηση του τροχαίου υλικού που είχε σαν αποτέλεσμα να σπάσει ένα “νύχι” του τροχού.

Από τον εκτροχιασμό σκοτώθηκε 44χρονος Βαγγέλης Γ. Ντούσιας από τον Αχλαδόκαμπο. Σοβαρά τραυματίστηκαν και παραμένουν στη χειρουργική κλινική του Παναρκαδικού Νοσοκομείου Τρίπολης οι επιβάτες Γεώργιος Μυλωνάς 30 χρόνων από το Αργος και Παρασκευάς Καραμούντζος 22 χρόνων από τον Αχλαδόκαμπο.
Ελαφρά τραυματίστηκαν και νοσηλεύονται στην Ορθοπαιδική Κλινική του ίδιου νοσοκομείου ο 50χρονος προϊστάμενος του τρένου Γιώργος Παναγιωτακόπουλος, από το Αριστοδήμειο Μεσσηνίας και ο επιβάτης Ζαχαρίας Δερμάτης, από τον Πειραιά.
Τα αίτια του εκτροχιασμού διερευνώνται από το Τμήμα Τροχαίας Αργους και κυρίως από ειδική επιτροπή του ΟΣΕ και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Σύμφωνα με ανακοίνωση της εταιρείας, πολύ σύντομα θα εκδοθεί και το σχετικό πόρισμα, ενώ όλα τα δρομολόγια στη γραμμή Κόρινθος – Αργος – Τρίπολη – Ναύπλιο ανεστάλησαν μέχρι νεωτέρας.
Το ρέιλ μπας με 4 επιβάτες και 3 άτομα προσωπικό εκτελούσε το βραδυνό και τελευταίο δρομολόγιο της ημέρας στη γραμμή Κόρινθος – Αργος – Τρίπολη (στις 10 το βράδυ είναι προγραμματισμένη η άφιξή του στην αρκαδική πρωτεύουσα).
Πριν το σταθμό του Αχλαδόκαμπου, 200 – 300 μέτρα, το τρένο εκτροχιάστηκε και έπεσε στο πλάι σε επίχωμα, όχι σε δύσκολο ή επικίνδυνο σημείο της διαδρομής. Αμέσως σήμανε συναγερμός και στον τόπο του συμβάντος έφθασαν δυνάμεις της Πυροσβεστικής από την Τρίπολη, το Αργος και το Ναύπλιο με επικεφαλής τον περιφερειάρχη Πελοποννήσου – αρχιπύραρχο Χρήστο Ψυχογιό.
Χρειάστηκε μεγάλη προσπάθεια για να απεγκλωβιστούν οι δύο από τους τραυματίες και ο άτυχος Ντούσιας, που δεν πρόλαβε να κατέβει στο σταθμό του χωριού του. Οι τραυματίες μεταφέρθηκαν στο Παναρκαδικό Νοσοκομείο Τρίπολης.
Οι πρώτες έρευνες στρέφονται στην κατάσταση της γραμμής και του τροχαίου υλικού, καθώς και στην ταχύτητα του τρένου. Σύμφωνα με ανεπιβεβαίωτες πληροφορίες, το ρέιλ μπας εκινείτο με κανονική ταχύτητα, καθώς η γραμμή στο συγκεκριμένο σημείο είναι ανηφορική και το τρένο πλησιάζει στο σταθμό, όπου θα σταματούσε για να αποβιβάσει κόσμο.
Μάλιστα, εκτιμάται ότι δεν είχε λόγο να αναπτύξει ιδιαίτερη ταχύτητα, αφού δεν έκανε το αντίστροφο δρομολόγιο, όπου πρέπει να πάει στην ώρα του για να προλάβει την ανταπόκριση του προαστιακού στην Κόρινθο.
Οι ίδιες πληροφορίες αναφέρουν ότι η γραμμή βρέθηκε εντάξει, χωρίς να παρουσιάζει κάποιο πρόβλημα. Πηγές που γνωρίζουν τα σιδηροδρομικά πράγματα της Πελοποννήσου, στέκονται στο “νύχι” του τροχού το οποίο πιθανότατα έσπασε και το οποίο ενδεχομένως να είχε φθαρεί.
Και η συγκεκριμένη αναφορά γίνεται, καθώς τα ρέιλ μπας δεν έχουν τη συντήρηση που θα έπρεπε, ενώ κάποιοι κάνουν λόγο για εγκατάλειψη του τροχαίου υλικού στο δίκτυο της Πελοποννήσου.
*isthmos