Σημαντικές αλλαγές θα έχει το μηχανογραφικό δελτίο που θα συμπληρώσουν φέτος περίπου 100.000 μαθητές. Η κατάθεσή του θα γίνει τελικά τον Ιούλιο και όχι τον Μάρτιο, καθώς το υπουργείο Παιδείας υπαναχώρησε μετά τις αντιδράσεις που υπήρξαν για το θέμα αυτό. Παράλληλα, η Άννα Διαμαντοπούλου δηλώνει αποφασισμένη να προωθήσει αλλαγές στα ΑΕΙ και ΤΕΙ.
Οι αλλαγές στον τρόπο συμπλήρωσης του μηχανογραφικού και την επιλογή των σχολών θα ανακοινωθούν τις προσεχείς ημέρες, ενώ η Άννα Διαμαντοπούλου τονίζει πως στόχος είναι οι ποιοτικές σπουδές, κάτι που θα γίνει πράξη και μέσω των αλλαγών σε ΑΕΙ και ΤΕΙ.

«Θα απλοποιήσουμε τις τεχνικές διαδικασίες κατάθεσης του μηχανογραφικού προς όφελος των υποψηφίων χωρίς να αιφνιδιάσουμε τους φετινούς μαθητές της Γ’ Λυκείου», δηλώνει στην εφημερίδα «Έθνος» η υπουργός.

Το υπουργείο Παιδείας ετοιμάζει «ψαλίδι» των εισακτέων σε σχολές που δεν προσελκύουν το ενδιαφέρον ή έχουν κορεστεί στην αγορά εργασίας, από το οποίο δεν θα γλιτώσουν ούτε τα λεγόμενα πρωτοκλασάτα τμήματα, ενώ θα εφαρμοστεί «Καλλικράτης» και στην εκπαίδευση.

Μεταξύ άλλων, αναμένεται να καταργηθούν ή να συγχωνευθούν τμήματα και σχολές γεγονός που θα φέρει μαζικές μετακινήσεις φοιτητών και διδασκόντων, ενώ 7 οργανισμοί του υπουργείου μεταξύ των οποίων και το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο πιθανότατα θα διαλυθούν και θα συγκεντρωθούν σε δύο.

Στη συνέντευξή της, η κα. Διαμαντοπούλου αναφέρθηκε και στο ψηφιακό φροντιστήριο για τα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα, το οποίο έχει προσελκύσει το ενδιαφέρον 25.000 μαθητών. «Ο κόσμος αλλάζει και οι μαθητές σήμερα έχουν έφεση στην τεχνολογία… Πιστεύω ότι το ψηφιακό φροντιστήριο μπορεί να λύσει πολλά προβλήματα και να ανακουφίσει οικονομικά την ελληνική οικογένεια», υπογραμμίζει η υπουργός.

Τέλος, από το νέο σχολικό έτος το υπουργείο προωθεί αλλαγές σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης, όπως για παράδειγμα  περικοπή της ύλης και λιγότερα μαθήματα, νέα προγράμματα σπουδών με έμφαση στα μαθηματικά, τις φυσικές επιστήμες, την επαρκή εκμάθηση μιας ξένης γλώσσας και την πληροφορική, νέο μοντέλο διοίκησης στα πανεπιστήμια, συνεχής αξιολόγηση των καθηγητών, συγχωνεύσεις τμημάτων και μετατάξεις εκπαιδευτικών.