Πέμπτη, 18 Απριλίου, 2024

Παπαδημούλης σε Παππά: Θέλει ο φασίστας να κρυφτεί και η χαρά δεν τον αφήνει

- Advertisement -

Νέα κόντρα ξέσπασε μεταξύ του ΣΥΡΙΖΑ και της Χρυσής Αυγής, με τον Δημήτρη Παπαδημούλη να «ξεσπαθώνει» εναντίον του Χρήστου Παππά με αφορμή τα σχόλια του κοινοβουλευτικού εκπροσώπου της Χρυσής Αυγής, για την ερμηνεία που δίνει στον πατριωτισμό ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ…..

Σε κείμενο που ανάρτησε στο προσωπικό του web blog με τίτλο «Θέλει ο φασίστας να κρυφτεί και η χαρά δεν τον αφήνει», ο κ. Παπαδημούλης αναφέρει πως μετά από συνέντευξη του στην Ελευθεροτυπία όπου αναφέρεται εκτενώς στο πως ορίζει ο ίδιος τον πατριωτισμό, με αποτέλεσμα να την οργισμένη αντίδραση του κοινοβουλευτικού εκπροσώπου της Χρυσής Αυγής του κ. Παππά, ο οποίος τον κατηγορεί για «ανθελληνικό παραλήρημα».

Τι δήλωσε ο κ. Παπαδημούλης:
Στη συνέντευξη που παραχώρησε στην Ελευθεροτυπία, ο κ. Παπαδημούλης δίνει τον δικό του ορισμό για το τι σημαίνει ο «νέος πατριωτισμός» για τον οποίο έχει αναφερθεί εκτενώς: «να αγαπάς και να υπερασπίζεσαι την πατρίδα σου, στην πράξη και όχι στα λόγια, χωρίς να μισείς την πατρίδα των ”άλλων”. Ο πατριωτισμός είναι μια πολύτιμη για τη δημοκρατία πολιτική αρετή, μια δύναμη που μπορεί να κινητοποιεί τους πολίτες να υπηρετούν τη χώρα τους και την κοινή τους ελευθερία και δημοκρατία.
Ο πατριωτισμός του αντιφασιστικού αγώνα για παράδειγμα, έδωσε ηθικό και πολιτικό περιεχόμενο στην πιο αδιάλλακτη και ηρωική αντίσταση στον επιτιθέμενο εισβολέα και στον κατακτητή. Ο πατριωτισμός του αντιφασισμού εμπνεόταν από την ιδέα ότι πατρίδα σημαίνει κοινή ελευθερία ενός λαού, ο οποίος θέλει να ζει ελεύθερος, ανάμεσα σε άλλους ελεύθερους λαούς. Ανάμεσα σε αυτήν την ιδέα της πατρίδας και στον εθνικισμό, ο οποίος αναγορεύει σε πρωταρχική αξία όχι την ελευθερία αλλά την εθνική, θρησκευτική ή πολιτισμική ομοιογένεια και υπεροχή ενός λαού και στην επικράτηση του δικού μας έθνους σε αναμέτρηση με άλλα έθνη, υπάρχει μια ηθική και πολιτική άβυσσος. Αυτή η σύγχρονη πατριωτική αντίληψη σε καιρούς όπου η Ελλάδα έχει μετατραπεί σε «αποικία χρέους», έχει ιδιαίτερη σημασία.

Η απάντηση του Χρήστου Παππά:
Η δήλωση αυτή του κ. Παπαδημούλη, φαίνεται πως εξόργισε ιδιαιτέρως τον ακροδεξιό βουλευτή της Χρυσής Αυγής, ο οποίος τον κατηγόρησε πως «τα λέει πολύ γενικά και αόριστα», ενώ υποστήριξε πως «ο ”νέος πατριωτισμός του ΣΥΡΙΖΑ έχει τόση σχέση με τον Πατριωτισμό όση ο Φάντης με το ρετσινόλαδο», σε ανάρτηση του τόσο στο προσωπικό του blog, αλλά και στην ιστοσελίδα της Χρυσής Αυγής:
Πολύ γενικά και αόριστα μας τα λέει ο Παπαδημούλης. Είναι φανερό, όμως, ότι ο «νέος πατριωτισμός» του ΣΥΡΙΖΑ έχει τόση σχέση με τον Πατριωτισμό όση ο Φάντης με το ρετσινόλαδο. Προσέξτε την ερμηνεία που δίνει ο τύπος αυτός στην έννοια της Πατρίδας: «Πατρίδα σημαίνει κοινή ελευθερία ενός λαού, ο οποίος θέλει να ζει ελεύθερος, ανάμεσα σε άλλους ελεύθερους λαούς». Τι θέλει να πει ο «ποιητής»; «Κοινή ελευθερία» και «ανάμεσα σε άλλους ελεύθερους λαούς»; Δηλαδή κοινή συμβίωση μέσα στα πλαίσια ενός πολυπολιτισμικού κράτους; Γιατί κάτι τέτοιο φαίνεται να εννοεί ο Παπαδημούλης
Έχει, όμως, μεγάλο ενδιαφέρον και τα όσα πιστεύει για τον Εθνικισμό «ο οποίος αναγορεύει σε πρωταρχική αξία όχι την ελευθερία αλλά την εθνική, θρησκευτική ή πολιτισμική ομοιογένεια και υπεροχή ενός λαού». Η λέξη κλειδί στην κατάθεση άποψης του κυρίου αυτού είναι η λέξη «ομοιογένεια». Τον ενοχλεί η λέξη και πολύ περισσότερο η έννοιά της. Το «όμαιμον, ομόθρησκον, ομότροπον, ομόγλωσσον» του Ηρόδοτου είναι αφορισμένο γι’ αυτόν τον κήρυκα των πολυπολιτισμικών κοινωνιών και της παγκοσμιοποίησης. Η «σύγχρονη πατριωτική αντίληψη» του Παπαδημούλη, ή «νέος πατριωτισμός», είναι ουσιαστικά η άρνηση της Πατρίδας.
Ο «πατριωτισμός του αντιφασιστικού αγώνα» έχει να κάνει με την άρνηση του Έθνους. Όταν δεν υπάρχει εθνική ομοιογένεια πως μπορεί να σταθεί στα πόδια του ένα κράτος; Είναι δυνατόν ο Έλληνας να νιώσει το ίδιο αίσθημα με τον πακιστανό και τον αφγανό για μια Πατρίδα που σε καμμιά περίπτωση δεν είναι κοινή; Ο παρολίγον σύντροφος του Κουβέλη (τελευταία στιγμή κρατήθηκε για να μην την κάνει για ΔΗΜΑΡ, όταν έγινε η διάσπαση) είναι ένα από τα πλέον ακατάλληλα άτομα για να μιλήσει περί των εννοιών του Εθνικισμού και του Πατριωτισμού. Ο συμμετέχων σ’ ένα αντεθνικό συνονθύλευμα, το οποίο επικροτεί άτομα που καίνε την Ελληνική Σημαία, ταυτίζεται με θέσεις του τουρκικού και σκοπιανού επεκτατισμού και ζητεί την νομιμοποίηση των λαθρομεταναστών, δεν δικαιούται επ’ ουδενί να ομιλεί. Αν μάλιστα αναλογιστούμε ότι η τακτική του ΣΥΡΙΖΑ στα εθνικά θέματα τους έχει μετατρέψει σε ΗΠΑανθρώπους τότε η «σύγχρονη πατριωτική αντίληψη» αναιρεί και το παραμικρό ίχνος αληθινής πατριωτικής ευαισθησίας.

*iefimerida.gr

- Advertisement -

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Δείτε ακόμα

Σχετικά άρθρα

loutrakiblog