Η Black Friday είθισται να ανοίγει με γενναίες εκπτώσεις την αγοραστική περίοδο των εορτών. Θεωρείται παραδοσιακά η αποθέωση του online shopping. Ωστόσο, φέτος η Black Friday θα είναι διαφορετική από πολλές απόψεις, ελέω πανδημίας και lockdown.

Σύμφωνα με το Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών, ο τζίρος των καταστημάτων από τη φετινή Black Friday στην Ελλάδα, εκτιμάται στα επίπεδα των 280-300 εκατ. Οι αγορές αυτές, λόγω του lockdown, θα γίνει φέτος ψηφιακά.

Πάντως, τα δύο τρίτα (73%) των Ελλήνων καταναλωτών απαντούν ότι δεν σχεδιάζουν να κάνουν αγορές τη φετινή Black Friday. Από το υπόλοιπο 27%, το 18% (περίπου τα 2/3) σκόπευαν να κάνουν τις αγορές τους ούτως ή άλλως από ηλεκτρονικά καταστήματα μέσω Διαδικτύου (σσ ακόμη και πριν από το κλείσιμο των φυσικών καταστημάτων). Ένα ποσοστό 8% σκόπευε να κάνει τις αγορές του μέσω φυσικών καταστημάτων, η πλειοψηφία των οποίων είναι πλέον κλειστά.

Αυτή η μέτρηση αντιστοιχεί σε περίπου 2,3 εκατ. καταναλωτές, οι οποίοι εκτιμούν ότι θα πραγματοποιήσουν αγορές τη συγκεκριμένη χρονική περίοδο (η οποία τα τελευταία χρόνια είθισται να διαρκεί αρκετές ημέρες). Όσον αφορά τη μέση δαπάνη, εκτιμάται ότι κατά μέσω όρο αυτά τα 2,3 εκατ. καταναλωτές θα πραγματοποιήσουν αγορές αξίας περίπου 140 ευρώ κατά μέσο όρο.

Μέση δαπάνη

Από τους Έλληνες που δηλώνουν ότι θα ψωνίσουν κατά τη φετινή Black Friday ένα ποσοστό 32% εκτιμά ότι θα κάνει μικρές αγορές, μέχρι €50. Στο μεταξύ, το 27% απαντά ότι θα προχωρήσει σε αγορές από €51 έως €100.

Είναι αξιοσημείωτο ότι το 9% των καταναλωτών δηλώνει ότι θα κάνει μεγάλες αγορές άνω των €500. Αυτό σημαίνει ότι ένα ποσοστό του καταναλωτικού κοινού έχει αναβάλει σημαντικές οικιακές ανάγκες μέχρι να επιτύχει καλύτερες προσφορές. Με αυτά τα δεδομένα ο εκτιμώμενος τζίρος-πωλήσεις για τις επιχειρήσεις, με βάση τα συγκεκριμένα στοιχεία, ανέρχεται σε 300 εκατ. ευρώ.

Να σημειωθεί ότι η μέτρηση στην κυλιόμενη έρευνα καταναλωτών του ΙΕΛΚΑ πραγματοποιήθηκε σε δείγμα 850 ατόμων την περίοδο 2 έως 3 Νοεμβρίου 2020, πριν δηλαδή από την απαγόρευση λειτουργίας των φυσικών καταστημάτων του λιανεμπορίου. Αντικείμενο της έρευνας ήταν οι καταναλωτικές συνήθειες των καταναλωτών λόγω της εμφάνισης του ιού CODID-19 στην Ελλάδα, με έμφαση στην αγορά της Black Friday.

«Θα πρέπει να σημειωθεί ότι οι εκτιμήσεις της αγοράς είναι ότι η συνεχιζόμενη απαγόρευση κυκλοφορίας, θα αυξήσει σίγουρα το ποσοστό των πωλήσεων που πραγματοποιούνται μέσω ηλεκτρονικών καταστημάτων, ενώ δεν αναμένεται να επηρεαστεί ουσιαστικά το ύψος των συνολικών πωλήσεων» τονίζει το ΙΕΛΚΑ.

Από την Νατάσσα Φραγκούλη

 

Εβδομάδα Προσφορών Cyber Week: Συμβουλές για ασφαλείς ηλεκτρονικές συναλλαγές

Ο Εμπορικός Σύλλογος Κορίνθου ζητά από τους βουλευτές Κορινθίας να ανοίξουν τα καταστήματα

25 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ – Παγκόσμια ημέρα για την εξάλειψη της βίας κατά των γυναικών

Καινούργιο αυτοκίνητο για τις ανάγκες του Δήμου παρέλαβε ο Δήμαρχος Γ. Γκιώνης

Άγιοι Θεόδωροι: Εμπρησμοί σε κάδους απορριμμάτων και σε καφάο της ΔΕΗ