Τρίτη, 19 Μαρτίου, 2024

Βιντεοκλήσεις, η νέα κοινωνικοποίηση στην πανδημία: Έλα να τα πούμε online

- Advertisement -

Στην προ COVID-19 εποχή τα μπαρ ήταν -κατά κανόνα- ο πυρήνας της κοινωνικοποίησης. Στην εποχή της πανδημίας η νέα μορφή κοινωνικοποίησης είναι οι βιντεοκλήσεις, καθώς οι άνθρωποι μπορούν να

αναπαραστήσουν τις κοινωνικές τους αλληλεπιδράσεις. Στη δε post COVID-19 εποχή ο τρόπος με τον οποίο ο κόσμος αλληλοεπιδρά με το κοινωνικό περιβάλλον μπορεί να έχει αλλάξει για πάντα.

Σε ολόκληρη την Ευρώπη, σχεδόν τα δύο τρίτα (64%) των ατόμων ηλικίας 25-34 ετών πιστεύουν ότι η τεχνολογία τους διευκόλυνε να διατηρήσουν ουσιαστικές σχέσεις με φίλους και συγγενείς στη διάρκεια της πανδημίας. Μάλιστα σχεδόν ένας στους τρεις ανθρώπους (31%) κάτω των 35 ετών δήλωσε ότι η τεχνολογία έχει βοηθήσει να κάνει σχέσεις.

Ενδεχόμενο αποτέλεσμα αυτής της εικονικής κοινωνικοποίησης -«virtualizing»- είναι ότι σχεδόν τρεις στους δέκα (29%) έχουν αρχίσει να χρησιμοποιούν συσκευές με μεγάλες οθόνες για να κάνουν βιντεοκλήσεις από την αρχή της πανδημίας. Και αν νομίζουμε ότι η εικονική κοινωνικοποίηση είναι σημείο των καιρών της πανδημίας, μάλλον κάνουμε λάθος.

Η ευκαιρία να παρευρεθεί κάποιος εικονικά σε μία εκδήλωση, και όχι αυτοπροσώπως, μπορεί να τον παρακινήσει να παραστεί πιο εύκολα. Συναντήσεις με φίλους (53%), γενέθλια (50%), εργασιακές συναθροίσεις (41%) είναι εκδηλώσεις στις οποίες, αν δεν ήθελε να παρευρεθεί αυτοπροσώπως, μπορεί να το ξανασκεφτόταν για να παρευρεθεί εικονικά.

Επίσης, πλέον, το 50% των Ευρωπαίων, που ξεκίνησαν να επικοινωνούν με βιντεοκλήση με φίλους και οικογένεια ή συνήθιζαν να το κάνουν κατά τη διάρκεια της πανδημίας, θέλουν να το συνεχίσουν και μετά την άρση των περιορισμών του lockdown.

 

Συσκευές όχι ρούχα

«Η τεχνολογία είναι κάθε άλλο παρά μια ανεπαρκής εναλλακτική λύση για να έρθουν οι άνθρωποι πιο κοντά. Η πλειονότητα των ανθρώπων λέει ότι η τεχνολογία τους βοήθησε να διατηρήσουν πραγματικά ουσιαστικές επαφές, ανεξάρτητα από το πού βρίσκονταν» αναφέρουν οι συντάκτες έρευνας, που διεξήχθη από την IPSOS MORI για λογαριασμό της Samsung σε δείγμα 10.000 Ευρωπαίων από την οποία προέρχονται τα παραπάνω στοιχεία.

Εξαιρετικά ενδιαφέρον είναι το εύρημα της έρευνας ότι πλέον οι Ευρωπαίοι πολίτες είναι πιο πρόθυμοι να επενδύσουν σε συσκευές και νέες τεχνολογίες παρά σε ρούχα. Οι απαντήσεις των Ευρωπαίων στην ερώτηση «που θα επενδύατε ένα ποσό χρημάτων που σας περισσεύουν;» επιβεβαιώνουν αυτή την τάση.

Οι Ευρωπαίοι απαντούν πως είναι 10 φορές πιο πιθανό να τα ξοδέψουν σε «έξυπνες» τεχνολογίες ή «έξυπνες» συσκευές για το σπίτι (38%) παρά σε ρούχα επώνυμων σχεδιαστών (4%) ή κοσμήματα (3%).

Ζωή στο Διαδίκτυο
Δεν είναι τυχαίο, για παράδειγμα, ότι οι 6 στους 10 (60%) απαντούν ότι θα ήθελαν να συνεχίσουν τη γυμναστική στο σπίτι μέσω Διαδικτύου για ένα χρόνο από τώρα, ακόμα κι αν αρθούν όλοι οι περιορισμοί.

Στον τομέα της φυσικής κατάστασης, η τεχνολογία των wearables παίζει όλο και πιο σημαντικό ρόλο στην παρακολούθηση των επιπέδων δραστηριότητας. Το 2020 παρατηρήθηκε μια τεράστια αύξηση της ζήτησης για διαδικτυακές προπονήσεις, αθλητικό εξοπλισμό για το σπίτι και συσκευές γυμναστικής.

Σήμερα, πάνω από το ένα τρίτο (34%) των Ευρωπαίων δηλώνει ότι είναι πιθανό να αγοράσει κάποιο προϊόν τεχνολογίας για την υγεία ή τη φυσική τους κατάσταση τους επόμενους 12 μήνες.

- Advertisement -

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ
Captcha verification failed!
Η βαθμολογία χρήστη captcha απέτυχε. Παρακαλώ επικοινωνήστε μαζί μας!

Δείτε ακόμα

Σχετικά άρθρα

loutrakiblog