Για τον ιδιοκτήτη μιας ιστοσελίδας, ο έλεγχος της επισκεψιμότητας είναι παραπάνω από απαραίτητος.

Ο ανταγωνισμός του διαδικτύου απαιτεί συνεχόμενη στατιστική μελέτη εάν μία επιχείρηση επιθυμεί να παραμείνει διαδικτυακά βιώσιμη και να εξελιχθεί.

 

Τι γίνεται, όμως, όταν κάποιοι παρουσιάζουν ψεύτικες μετρήσεις; Πως μπορούμε να τις διακρίνουμε και πώς να τις αποφύγουμε οι ίδιοι;

 

Το Analytics είναι ένα μετρικό εργαλείο που χρησιμοποιούν σχεδόν όλοι – επαγγελματίες και μη – που διαθέτουν ιστοσελίδα. Μετράει τις επισκέψεις που έχει μια σελίδα και παρέχει στατιστικά και δεδομένα που στην ουσία βοηθούν την εξέλιξη και την μακροπρόθεσμη ψηφιακή επιβίωση μιας διαδικτυακής επιχείρησης ή μιας απλής ιστοσελίδας.

Για τη σωστή ανάγνωση των δεδομένων υπάρχουν επαγγελματίες, όπως οι αναλυτές SEO, οι οποίοι κάνοντας μελέτη μπορούν να ενημερώσουν, να συμβουλέψουν και να καθοδηγήσουν έναν ιδιοκτήτη ιστοσελίδας για το πώς να εξελιχθεί και να αναπτυχθεί διαδικτυακά.

Στην Ελλάδα, οι υπηρεσίες SEO, έχουν αρχίσει να γίνονται γνωστές τα τελευταία χρόνια με αποτέλεσμα να υπάρχουν, ακόμα, αρκετοί ιδιοκτήτες ιστοσελίδων που προσπαθούν να κάνουν μόνοι τους ανάγνωση των στατιστικών δεδομένων.

Ένα κοινό λάθος που κάνει ένας ιδιοκτήτης ιστοσελίδας είναι η λανθασμένη εξήγηση των δεδομένων επισκεψιμότητας που του παρέχει το Analytics ή οποιοδήποτε άλλο μετρικό εργαλείο. Δηλαδή, μπορεί να βλέπει 10 επισκέψεις από την Ινδία και να νομίζει ότι όντως έχει 10 πραγματικές (ανθρώπινες) επισκέψεις από εκεί. Τι συμβαίνει, όμως, εάν το site του δεν βρίσκεται στην Ινδία ή εάν το site του δεν έχει αντικείμενο που να δικαιολογεί επισκέψεις από την Ινδία;

Ας πούμε, για παράδειγμα, ότι κάποιος διαθέτει έναν ειδησεογραφικό ιστότοπο στο Λουτράκι Κορινθίας. Το περιεχόμενο αυτής της σελίδας, όπως είναι λογικό, θα εστιάζει κυρίως σε τοπικές ειδήσεις που αφορούν την Κορινθία. Ίσως να παρουσιάζει κάποια νέα από την Ελλάδα και ίσως ακόμα – πιο λίγα έως καθόλου – νέα από το εξωτερικό. Επίσης, ας υποθέσουμε ότι αυτό το site δεν είναι πολυγλωσσικό, δηλαδή δεν παρέχει τη δυνατότητα στον αναγνώστη να διαβάσει το άρθρο σε άλλες γλώσσες.

Άρα το αντικείμενο ενδιαφέροντος που παρουσιάζει και η επισκεψιμότητα που μπορεί να δεχτεί περιορίζεται σε τοπικό επίπεδο και φτάνει έως και κάποια χιλιόμετρα γύρω από την περιοχή.

Επομένως, η πιθανότητα να διαβαστεί αυτό το site, καθημερινά και κατ’ επανάληψη, από πολλούς χρήστες στο εξωτερικό είναι από  απειροελάχιστη έως μηδενική

Για ποιο λόγο θα μπορούσε να έχει, στο Analytics, επισκεψιμότητα από το εξωτερικό;

Οι λόγοι που εμφανίζεται επισκεψιμότητα από άλλες χώρες θα μπορούσε να είναι

  1. Από τα ρομπότς των μηχανών αναζήτησης και των κοινωνικών δικτύων, γνωστά ως internet bots ή απλά bots
  2. Από επιθέσεις hackers ή προσπάθεια επιθέσεων
  3. Από χρήση παράνομων εργαλείων αλλοίωσης αποτελεσμάτων, τα λεγόμενα botακια επισκεψιμότητας.

Κάθε bot μπορεί να πραγματοποιήσει από δεκάδες έως και χιλιάδες επισκέψεις σε έναν ιστότοπο. Οι λόγοι που γίνεται αυτό ποικίλλουν και όπως ισχύει για κάθε διαδικασία υπάρχουν τα «καλά» και τα «κακά» bots.

Στα «καλά» bots ανήκει για παράδειγμα η google. Μέσω των bots πραγματοποιεί αυτόματες επισκέψεις για να μπορέσει να αναλύσει το περιεχόμενο από την κάθε ιστοσελίδα και να την παρουσιάζει στον χρήστη στα αποτελέσματα αναζήτησης. Παρόμοια λειτουργεί η yahoo, η bing, η yandex και γενικότερα όλες οι μηχανές αναζήτησης. Τα bots αυτά «χτυπάνε» από διάφορες περιοχές του κόσμου. Είναι ένας λόγος που μπορεί να βλέπει κάποιος επισκεψιμότητα στην ιστοσελίδα του π.χ. από την Ιαπωνία, την Κίνα, την Ιταλία κ.λπ. ενώ η ιστοσελίδα σου βρίσκεται στο Λουτράκι Κορινθίας.

Κανονικά θα πρέπει να αποκλείονται από τις μετρήσεις αυτά τα «χτυπήματα» για να μη γίνεται αλλοίωση του αποτελέσματος της επισκεψιμότητας. Έτσι ο ιδιοκτήτης της σελίδας θα έχει μία πιο πραγματική απεικόνιση των επισκέψεων και των στατιστικών που έχει δεχθεί ο ιστότοπος του.

Βέβαια, ακόμα κι εάν γίνει αποκλεισμός αυτών των μετρήσεων, η google για παράδειγμα, μπορεί να αγνοήσει την εντολή και να συνεχίσει να στέλνει bots. Όπως και να έχει όμως, οι επισκέψεις αυτές, εκτός από ανιχνεύσιμες, θα είναι σαφώς μικρότερες σε αριθμό, π.χ. 120 μηνιαίες επισκέψεις από Ρωσία.

 

Ένας τεχνικός αναλυτής SEO μπορεί να ρυθμίσει τόσο την ιστοσελίδα όσο και τον λογαριασμό Analytics για να μην υπολογίζονται και αλλοιώνουν το στατιστικό αποτέλεσμα οι επισκέψεις από bots. Όπως επίσης, ένας τεχνικός αναλυτής SEO μπορεί να αναγνωρίσει ψεύτικα αποτελέσματα και να διακρίνει την παραπληροφόρηση και κακόβουλη αλλοίωση των στατιστικών αποτελεσμάτων.

 

Θα είχε ενδιαφέρον εάν γινόταν ένας τέτοιος έλεγχος στις τοπικές ιστοσελίδες της Κορινθίας. Να βλέπαμε ποιοι παρουσιάζουν αληθινά στατιστικά δεδομένα και ποιοι αλλοιωμένα απλά για να καλύψουν το «ατροφικό εγώ» της φήμης που θα ήθελαν να είχαν.

 

Σε ότι αφορά το Alexa.com είναι μια εταιρεία μετρήσεως των επισκεψιμοτήτων βεβαίως αλλά είναι μια εταιρεία επί πληρωμή!! Υπάρχει βέβαια και η free version, η οποία δεν μετρά τις επισκεψιμότητες, αλλά τις προσεγγίζει. Φυσικά όταν sites πληρώνουν εννοείται ότι εμφανίζονται σε καλύτερη θέση. Οσοι χρησιμοποιούν την free version αρκούνται στην απλή προσέγγισή της.

Επειδή έχουμε δει ιστοσελίδες της Κορινθίας να ανεβοκατεβαίνουν σαν «ασανσέρ» παρουσιάζοντας επισκεψιμότητες ίσως και άθελα εφόσον δε γνωρίζουν όπως περιγράψαμε παραπάνω.

Επειδή έχουμε εντοπίσει και ιστοσελίδες που χρησιμοποίησαν ή χρησιμοποιούν bots, παρουσιάζοντας   αλλοιωμένα αποτελέσματα… θα έχει ενδιαφέρον να δούμε τα πραγματικά στοιχεία, αλλά επειδή αυτό δεν πρόκειται να γίνει, τουλάχιστον ας σταματήσουν να παραπλανούν…

 

Με εκτίμηση

Η ομάδα του loutrakiblog.gr

 

Λουτράκι: Σήμερα γάμος έγινε !! (φωτο)

Κτηνωδία στο Λουτράκι: Εξόντωσαν γάτες με φόλες. Αλλες πέθαναν και άλλες χαροπαλεύουν (φωτο) 

Στο Ράδιο Αρβύλα η Κόρινθος για το «στριπτίζ» στο δημοτικό συμβούλιο (video)