Ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης επικοινώνησε με τη διοίκηση της παραχωρησιούχου εταιρείας της Αττικής Οδού και ζήτησε την καταβολή του ποσού των 2000 ευρώ ανά εγκλωβισμένο αυτοκίνητο και η εταιρεία το αποδέχθηκε, αναφέρει το Μέγαρο Μαξίμου, μετά το χάος που προκλήθηκε λόγω της κακοκαιρίας Ελπίς.

Σύσκεψη στο Μέγαρο Μαξίμου

Σημειώνεται πως ο κ. Μητσοτάκης, προήδρευσε σε σύσκεψη στην οποία μετείχαν ο Υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Κώστας Σκρέκας, ο Υπουργός Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας Χρήστος Στυλιανίδης, οι Υπουργοί Επικρατείας Γιώργος Γεραπετρίτης και Άκης Σκέρτσος, ο Υφυπουργός Προστασίας του Πολίτη Λευτέρης Οικονόμου, ο Υφυπουργός παρά τω Πρωθυπουργώ και Κυβερνητικός Εκπρόσωπος Γιάννης Οικονόμου, ο Γενικός Γραμματέας του Πρωθυπουργού Γρηγόρης Δημητριάδης και ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΔΕΔΔΗΕ Αναστάσιος Μάνος.

Στη σύσκεψη έγινε αποτίμηση της κατάστασης και ελήφθησαν αποφάσεις για την αντιμετώπιση των προβλημάτων που συνεχίζουν να υπάρχουν από την κακοκαιρία. Σχετικές ενημερώσεις και ανακοινώσεις θα γίνουν από τον Υπουργός Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας Χρήστο Στυλιανίδη στις 11.00 και από τον Υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας Κώστα Σκρέκα στις 11.30.

 

Αττική Οδός: Δεν κλείνουμε εμείς το δρόμο αλλά η τροχαία

Σημειώνεται ότι, μιλώντας στην εκπομπή Ώρα Ελλάδος, στο OPEN, ο διευθυντής κυκλοφορίας της Αττικής Οδού, Φάνης Παπαδημητρίου σημείωσε πως «δεν αποφασίζουμε εμείς να κλείσει ο δρόμος αλλά η τροχαία που έπρεπε να δώσει εντολή».

Ο κ. Παπαδημητρίου υποστήριξε πως σε συντονιστική σύσκεψη προηγήθηκε του σφοδρού κύματος της κακοκαιρίας με τη συμμετοχή της Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας και όλων των εμπλεκόμενων φορέων, «εισηγηθήκαμε την απαγόρευση κυκλοφορίας των φορτηγών, ωστόσο μας έγινε σαφές πως δεν πρέπει να κοπεί η εφοδιαστική αλυσίδα και η ΓΓΠΠ αποφάσισε να μην δοθεί σχετική εντολή».

«Η εντολή για διακοπή κυκλοφορίας των φορτηγών στην Αθηνών-Λαμίας επιδείνωσε την κατάσταση γιατί τα οχήματα αναγκαστικά επέλεξαν να περάσουν από την Αττική Οδό. Από τις 8 το πρωί μέχρι τις 2 το μεσημέρι, πέρασαν 5.000 φορτηγά από τον αυτοκινητόδρομο», τόνισε.

Εξηγώντας τους λόγους για τους οποίους εγκλωβίστηκαν χιλιάδες οδηγοί στα αυτοκίνητά τους, δήλωσε πως «δίπλωσε μια νταλίκα κάποια στιγμή με αποτέλεσμα οι οδηγοί να σταματήσουν στη μέση. Ως αποτέλεσμα κόλλησαν πιο πίσω κάποια εκχιονιστικά και έγινε αυτό που είδαμε μετά».

«Υπήρχαν μηνύματα που προειδοποιούσαν τους οδηγούς»

Σχετικά με τις καταγγελίες πως άφηναν με σηκωμένες τις μπάρες στα διόδια τους οδηγούς να μπουν στον αυτοκινητόδρομο παρά το γεγονός πως είχε διακοπεί η κυκλοφορία στη μέση του δρόμου με αποτέλεσμα να εγκλωβιστούν, ισχυρίστηκε ότι «είχαμε βάλει μηνύματα για καθυστερήσεις και για τους αποκλεισμούς».

«Κάποιες ολιγωρίες υπήρξαν και αναλαμβάνουμε την ευθύνη σε αυτό. Βρεθήκαμε να παίξουμε με έναν αντίπαλο που δεν παιζόταν», σημείωσε, συμπληρώνοντας ότι «είχαμε και σύσταση στους πολίτες να μην μετακινούνται μέσω Αττικής Οδού από την Κυριακή».

Τέλος, αναφορικά με την εικόνα που επικρατεί αυτή τη στιγμή ο κ. Παπαδημητρίου δήλωσε πως τώρα είναι εγκλωβισμένα 1000 αυτοκίνητα με 200-300 οδηγούς συνολικά που παραμένουν εντός αυτών.

 

Αττική Οδός: Έρχονται αυστηρές κυρώσεις εκτός από τις αποζημιώσεις στους εγκλωβισμένους οδηγούς

 

Ακόμα και με αυστηρές κυρώσεις μπορεί να βρεθεί αντιμέτωπη η Αττική Οδός για την τεράστια ταλαιπωρία των χιλιάδων εγκλωβισμένων οδηγών ορισμένοι εκ των οποίων μετέφεραν την οργή τους και στο Newsbomb.gr καθώς όπως ανακοίνωσε το υπουργείο Μεταφορών συγκροτείται Επιτροπή Διερεύνησης «για την ανεπίτρεπτη κατάσταση στην Αττική Οδό».

Όπως διευκρινίζεται, μάλιστα, οι κυρώσεις αυτές, αν τελικά επιβληθούν, είναι ανεξάρτητες της αποζημίωσης των 2.000 ευρώ που θα δώσει η εταιρεία σε κάθε έναν από τους οδηγούς των εγκλωβισμένων οχημάτων κατόπιν αιτήματος του Κυριάκου Μητσοτάκη.

Σύμφωνα με το υπουργείο Μεταφορών η έρευνα θα διεξαχθεί βάσει του νομικού πλαισίου που θεσπίστηκε από τη σημερινή κυβέρνηση το 2020 για την απόδοση ευθυνών στους παραχωρησιούχους όταν κλείνουν οι αυτοκινητόδρομοι «προκειμένου να μπει ένα τέλος στο φαινόμενο να δημιουργούνται προβλήματα στο οδικό δίκτυο και μετά να μην επιβάλλονται κυρώσεις σε κανέναν».

«Πλέον, σύμφωνα με την παράγραφο 3 του άρθρου 65 του ν. 4663/2020 (ΦΕΚ Α’ 30) προβλέπεται ότι αν διακοπεί η κυκλοφορία σε περιπτώσεις δυσμενών καιρικών φαινομένων, επιβάλλονται κυρώσεις σε φορείς επιφορτισμένους με τη λειτουργία ή/και τη συντήρηση του εν λόγω δικτύου, εφόσον ενέργεια ή παράλειψή τους συνετέλεσε στη διακοπή κυκλοφορίας. Έτσι, όπως προβλέπει ο νόμος, η Επιτροπή διερευνά άμεσα τις ευθύνες του Παραχωρησιούχου ΑΤΤΙΚΗ ΟΔΟΣ Α.Ε. αλλά και του Λειτουργού ΑΤΤΙΚΕΣ ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ Α.Ε., ώστε να εισηγηθεί στον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών την επιβολή των αυστηρών κυρώσεων που προβλέπονται» τονίζει το υπουργείο Μεταφορών.

«Η τεράστια ταλαιπωρία χιλιάδων συμπολιτών μας, επιτάσσει να αποδοθούν ευθύνες και να επιβληθούν κυρώσεις. Και αυτό θα γίνει», τονίζει από την πλευρά του ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής

 

Η οργή των εγκλωβισμένων στην Αττική Οδό

Μιλώντας στο Newsbomb.gr, ο κ. Μιχάλης περιέγραψε την κατάσταση ταλαιπωρίας που βιώνει εδώ και 20 ώρες. Είναι εγκλωβισμένος στην Αττική Οδό από χθες το μεσημέρι και όπως είπε «δεν ξέρουμε τίποτα, δεν μας έχει ενημερώσει κανείς». Σημείωσε ότι δεν έχουν δει κανένα εκχιονιστικό μηχάνημα, ενώ την μόνη βοήθεια που έλαβαν ήταν από τον στρατό, δίνοντας τους νερό και κουβέρτες.

Την ίδια ώρα, άφησε αιχμές για την απόλυτη απουσία συντονισμού των Αρχών, υπογραμμίζοντας ότι θα έπρεπε να ενημερωθούν εγκαίρως αν θα έπρεπε να εγκαταλείψουν τα οχήματά τους και να μεταφερθούν με άλλο μέσο σε ασφαλές σημείο, σημειώνοντας με έμφαση ότι οι υπεύθυνοι «έχουν χάσει τον έλεγχο».

Από την πλευρά του, ο κ. Αλέξανδρος εξήγησε ότι εγκατέλειψε χθες το αυτοκίνητο του στη Μεσογείων, όντας σχετικά κοντά στην οικία του, βλέποντας πως δεν υπήρχε καμία κινητικότητα του κρατικού μηχανισμού προκειμένου να τους απεγκλωβίσει.

Νωρίς το πρωι της Τρίτης στο Newsbomb.gr μίλησαν άλλοι τρεις εγκλωβισμένοι οδηγοί μίλησαν για την ταλαιπωρία που βιώνουν από το μεσημέρι της Δευτέρας, τονίζοντας την απουσία της όποιας βοήθειας από τις Αρχές.

Συγκεκριμένα, ο κ. Λάμπρος είπε ότι εισήλθε από τις 12:30 το μεσημέρι στην Αττική Οδό από την Μεταμόρφωση. Γύρω στις 8 το βράδυ κατάφερε να πάρει την έξοδο προς Πεντέλη και εκεί παραμένει εγκλωβισμένος μέχρι αυτή την ώρα.

Ερωτηθείς για την παρουσία κρατικού μηχανισμού, τόνισε ότι «υπάρχει αστυνομία, πυροσβεστική και στρατός που πηγαίνουν κι έρχονται», αλλά «μία -δύο φορές είδαν να περνούν εκχιονιστικά μηχανήματα». Ο ίδιος, όπως είπε, εξετάζει δύο λύσεις προκειμένου να απεγκλωβιστεί: είτε να εγκαταλείψει το όχημα του και να φύγει με τον Προαστιακό αφού βρίσκεται στην είσοδο του σταθμού ή αν ανοίξει κάποιο από τα πρατήρια καυσίμων – που βρίσκονται σε κοντινό σημείο – να προμηθευτεί αντιολισθητικές αλυσίδες και να μπορέσει να συνεχίσει τη διαδρομή του.

Στη συνέχεια, ένας άλλος οδηγός, ο κ. Χάρης, μίλησε στο Newsbomb.gr λέγοντας ότι λίγο μετά τις 7 το πρωί απεγκλωβίστηκε, έχοντας αντιολισθητικές αλυσίδες. Όπως είπε, βρισκόταν από τη 1 το μεσημέρι στο σημείο και συγκεκριμένα στο τούνελ, ενώ υπογράμμισε ότι σε όλο αυτό το διάστημα μόνο στις 4 το πρωί δέχθηκαν βοήθεια από τον στρατό δίνοντας τροφή και νερό.

Τέλος, για το θέμα μίλησε στο Newsbomb.gr και ο κ. Μάρκος, ο οποίος είχε εγκλωβιστεί στη Μεσογείων στο ρεύμα προς Νομισματοκοπείο, αλλά όπως τους είχαν ενημερώσει από το Νομισματοκοπείο κι έπειτα δεν ήταν δυνατό να προχωρήσει τίποτα. Σημείωσε δε ότι εγκλωβίστηκε στη Μεσογείων από τις 13:15 το μεσημέρι και παρέμεινε εκί μέχρι τις 1:30 τα ξημερώματα, όταν και αποφάσισε να επιστρέψει στο γραφείο του, καθώς, όπως τόνισε, δεν υπήρξε μέχρι εκείνο το χρονικό σημείο καμία παρουσία του κρατικού μηχανισμού.