Tο μεταλλικό νερό στην Ελλάδα τις τελευταίες δεκαετίες έχει αναχθεί σε ένα πολύ σημαντικό κομμάτι για την εγχώρια, αλλά και τη διεθνή αγορά.

Τριάντα χρόνια πριν ο Έλληνας καταναλωτής δεν μπορούσε να διανοηθεί ότι με τόσες πηγές και φαράγγια θα χρειαζόταν να αγοράσει για προσωπική του χρήση συσκευασμένο νερό.
Ωστόσο ο Έλληνας καταναλωτής παραμένει ακόμα πίσω από τον μέσο όρο της Ευρώπης στην κατανάλωση εμφιαλωμένου νερού.

Σύμφωνα με έρευνες, ένας Ευρωπαίος πολίτης καταναλώνει 80-100 λίτρα νερό ετησίως, με τους Ιταλούς να ξεπερνούν τα 150!

Ας επιστρέψουμε όμως στα του οίκου μας. Δεν θα ήταν υπερβολικό εάν λέγαμε ότι η ελληνική αγορά στα μεταλλικά νερά δεν έχει σε τίποτα να ζηλέψει τις μάνες χώρες επώνυμων και καθιερωμένων ανά τον κόσμο brands, προερχόμενες κυρίως από τη Γαλλία, βλέπε Vichy, Perrier, το αρχαιότερο όλων, Evian, αλλά και από την Ισπανία , Agua Sana, Vichy Catalan, από την Αγγλία και από την Ιταλία, το San Pellegrino.

Το μεταλλικό νερό χωρίζεται σε τρεις κατηγορίες, σύμφωνα με σχετικούς κανονισμούς της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Το φυσικό μεταλλικό νερό, το επιτραπέζιο και το νερό πηγής!

Η πιο διακεκριμένη επώνυμη εταιρία παραγωγής και εμφιάλωσης νερού στην Ελλάδα είχε έδρα στο Λουτράκι με την επωνυμία «Καραντάνης». Στη συνέχεια το εργοστάσιο πουλήθηκε στην  HBH και στη συνέχεια άλλαξε πάλι χέρια και αποκτήθηκε από την Pepsico, ώσπου η εταιρεία έκλεισε στο Λουτράκι και αρκετά χρόνια το εργοστάσιο παρέμεινε κλειστό μέχρι πρότινος που το αγόρασε η Ν.U.AQUA η οποία προβλέπει σύμφωνα με το επιχειρηματικό-επενδυτικό της σχεδιο επενδύσεις  που θα ξεπεράσουν τα 55 εκατ. ευρώ.

Σε πρώτη φάση η επένδυση θα ανέλθει στα 20 εκατ. ευρώ ενώ στην πλήρη ανάπτυξη της θα υπερβεί τα 55 εκατ. ευρώ

Από την πλευρά της, η PepsiCo Hellas, μέσα από το πανελλαδικό δίκτυο που διαθέτει, θα  διανέμει το νερό σε ολόκληρη την επικράτεια

Το λουκέτο που «τάραξε» την τοπική κοινωνία

Ήταν Ιανουάριος του 2013, όταν η ανακοίνωση, πως το εργοστάσιο εμφιάλωσης βάζει οριστικό λουκέτο, έδινε «γροθιά» στο στομάχι της τοπικής κοινωνίας.  Πολλοί εργαζόμενοι έχαναν τη δουλειά τους, ενώ κάποιοι δέχθηκαν να μετακινηθούν σε άλλο εργοστάσιο της εταιρείας, στα Οινόφυτα. Η ιδιοκτήτρια εταιρεία PepsiCo, εξέφραζε τις προθέσεις της για πώληση του εργοστασίου, ακόμα κι αν χρειαζόταν να αλλάξει χρήση, για παράδειγμα να μετατραπεί σε εμπορικό χώρο. Ωστόσο το γεγονός ότι το κτίριο είχε χαρακτηριστεί βιομηχανικό, δεν άφηνε περιθώρια και το κτίριο παρέμενε κενό, μέχρι τη νέα συμφωνία, που ανακοινώθηκε στις 20 Σεπτεμβρίου 2021

Από τις πηγές Καραντάνη στην ΗΒΗ

Το νερό Λουτράκι ξεκίνησε να εμφιαλώνεται τη δεκαετία του ΄60, από τις πηγές Καραντάνη. Εκείνη την εποχή, το εργοστάσιο απέκτησε η βιομηχανία αναψυκτικών Ήβη – Παναγόπουλος. Το εργοστάσιο νερού άλλαξε πάλι χέρια, το 1989, όταν η πολυεθνική PepsiCo, εξαγόρασε την εταιρεία Ήβη – Παναγόπουλος.

Το 1998, το θέμα διατήρησης του ονόματος «ΗΒΗ – Λουτράκι, Φυσικό Μεταλλικό Νερό» αποτέλεσε δικαστικό θέμα, καθώς με απόφαση του υπουργείου Οικονομικών, απαγορευόταν στην PepsiCo Hβη να κάνει χρήση.

Από το χθες στο σήμερα

Το Ήβη – Λουτράκι ήταν από τα πρώτα διάσημα νερά της Ελλάδας, με αναγνωρισμένη την ποιότητα του από διεθνή βραβεία που απέσπασε τις προηγούμενες δεκαετίες.   Ο έντονος ανταγωνισμός και η απουσία νέων επενδύσεων εκσυγχρονισμού είχε ως αποτέλεσμα να μειωθούν κατακόρυφα οι πωλήσεις του, λίγα χρόνια προτού βάλει λουκέτο το 2013. Τώρα η συμφωνία της PepsiCo με την Ν.U. Aqua δημιουργεί στο νερό του Λουτρακίου νέες προοπτικές.

Η N.U. Aqua, με έδρα τη Θεσσαλονίκη αποτελεί μέλος ενός γερμανικού ομίλου, που δραστηριοποιείται σε πολλούς τομείς: από τη βιομηχανία, τις αερομεταφορές, το real estate και την ενέργεια.  Εκτός από την Ελλάδα, δραστηριότητα αναπτύσσει στην Ελβετία, τη Γερμανία, την Κύπρο και τα Αραβικά Εμιράτα.  Πρόθεσή της είναι να αποδείξει ότι το deal που έκανε στην κατηγορία του νερού θα πετύχει, γι’ αυτό και είναι πρόθυμη να ξεκινήσει αμέσως δουλειά.

Από την πλευρά της, η PepsiCo Hellas, μέσα από το ισχυρό, πανελλαδικό εμπορικό δίκτυο που διαθέτει, θα διανέμει σε ολόκληρη την επικράτεια το νέο φυσικό μεταλλικό νερό, προσδοκώντας ότι θα ενισχύσει ακόμα περισσότερο την ευρύτατη γκάμα των προϊόντων της και θα επεκτείνει περαιτέρω την παρουσία της, ειδικά στον τομέα της εστίασης.

Κυκλοφορεί και πάλι το αιώνιο νερό Λουτρακίου

Εonio, είναι η νέα ονομασία του φυσικού μεταλλικού νερού Λουτρακίου, που ήδη κυκλοφορεί στην αγορά!