Σάββατο, 4 Μαΐου, 2024

Το Διεθνές Θερινό Σχολείο για τη Βιώσιμη Ανάπτυξη της Επιδαύρου αποδίδει καρπούς

- Advertisement -
  • Επίδαυρος επιθυμεί να εξετάσει εναλλακτικούς τρόπους βιώσιμης ανάπτυξης, με βάση τα ιδιαίτερα πολιτισμικά και γεωγραφικά χαρακτηριστικά της. Για την επίτευξη αυτού του στόχου, ο δήμαρχος Επιδαύρου, Τάσος Χρόνης, έχει εντατικοποιήσει την ερευνητική συνεργασία με διεθνείς εμπειρογνώμονες, αναδεικνύοντας τη σημασία της συνεχούς επιστημονικής παρακολούθησης και παροχής συμβουλών.

Αυτή η ερευνητική ομάδα, με επικεφαλής τον καθηγητή Dr. Sebastian Kaiser -Jovy (Πανεπιστήμιο Εφαρμοσμένων Επιστημών Heilbronn, Γερμανία), παρέδωσε τώρα μια ολοκληρωμένη σύνοψη των σημαντικότερων συμπερασμάτων του εγχειρήματος και των προτάσεων για δράση.

Από την έναρξη της συνεργασίας πριν από 12 χρόνια, το θεσμικό πλαίσιο αυτής της εφαρμοσμένης έρευνας είναι το Διεθνές Θερινό Σχολείο για τη Βιώσιμη Ανάπτυξη της Επιδαύρου και της ευρύτερης περιοχής, το οποίο συνδιοργανώνουν αυτή την περίοδο ο καθηγητής Δρ Kaiser-Jovy και ο καθηγητής Δρ Timo Becker (Πανεπιστήμιο Εφαρμοσμένων Επιστημών Kaiserslautern, Γερμανία).

Συνεργάζονται με επιστήμονες, παράγοντες της τοπικής κοινωνίας, και επιχειρηματίες, από την Ελλάδα, τη Γερμανία, το Ηνωμένο Βασίλειο και τις Ηνωμένες Πολιτείες.

Αυτοί οι καταξιωμένοι επιστήμονες έφεραν για άλλη μια φορά τις πολυετείς ακαδημαϊκές τους γνώσεις και την εμπειρία τους στις διεθνείς επιχειρήσεις, την κοινωνική ανάπτυξη, την πολιτιστική και αθλητική διαχείριση, στη διαρκή προσπάθεια της περιοχής να προσδιορίσει και να αναπτύξει ευκαιρίες για βιώσιμη ανάπτυξη.

Το φετινό Θερινό Σχολείο, που λειτούργησε από τις 11 έως τις 17 Ιουνίου, φιλοξένησε 32 φοιτητές από πολλές διαφορετικές χώρες του κόσμου, οι οποίοι επιφορτίστηκαν να εντοπίσουν με πρακτικό τρόπο και να αναπτύξουν πιθανές λύσεις σε προβλήματα της καθημερινότητας.

Κατά τη διάρκεια αυτής της εβδομάδας, τα προγράμματα των φοιτητών συνέδραμαν στις προσπάθειες που καταβάλλει ο Chris Martin της Team Kinetic (GB) για τη βελτίωση της προσέγγισης, της ένταξης και της διαχείρισης των εθελοντών, οι οποίοι εργάζονται σε οργανισμούς που εξυπηρετούν ανάγκες της κοινότητας.

Οι δραστηριότητες του Θερινού Σχολείου περιλάμβαναν διάφορες εκπαιδευτικές εκδρομές που σχεδιάστηκαν για να βοηθήσουν τους μαθητές και τους άλλους συμμετέχοντες που τους συνόδευαν να αποκτήσουν μια πιο ολοκληρωμένη αντίληψη του ελληνικού πολιτισμού με ιδιαίτερη έμφαση στην Επίδαυρο και την ευρύτερη περιοχή της.

Κάθε μία από αυτές τις εμπειρίες συντονίστηκε από εξειδικευμένους εμπειρογνώμονες και τοπικούς παράγοντες, οι οποίοι φρόντισαν να διασφαλίσουν ότι όλες οι απόψεις και οι προσεγγίσεις βασίζονται στο βαθύ σεβασμό της ιστορίας, του πολιτισμού και των άμεσων και μελλοντικών αναγκών της κοινότητας.

Οι βιωματικές εμπειρίες της τοπικής κοινωνίας περιλάμβαναν επισκέψεις στο Ιερό του Ασκληπιού, στον αρχαιολογικό χώρο του μικρού θεάτρου, στην πρωτεύουσα της περιοχής Ναύπλιο, στην Αθήνα και στην Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης Ελευσίνα, καθώς και στο Deree / The American College of Greece, όπου παρουσιάστηκε και συζητήθηκε η τεχνολογία αιχμής στη διαδικτυακή διαχείριση εθελοντικών προγραμμάτων με εισηγητή και επικεφαλής της σχετικής συζήτησης τον Chris Martin.

Εκτός από αυτές τις δραστηριότητες, οι συμμετέχοντες στο Θερινό Σχολείο συμμετείχαν σε διάλογο με διορατικούς και πρωτοπόρους της σκέψης καθ’ όλη τη διάρκεια της εβδομάδας , όπως ο Chris Ward, συγγραφέας ο οποίος έχει ανακηρυχθεί ως ένας από τους 50 πιο εμπνευσμένους ανθρώπους του Λονδίνου.

Με τη συμμετοχή παγκοσμίως αναγνωρισμένων επιστημόνων στην επιχειρησιακή συμπεριφορά, τα οικονομικά, τον τουρισμό, τον αθλητισμό και τη διαχείριση του πολιτισμού, μεταξύ άλλων, ο Ward παρείχε σημαντικές εμπειρίες, γνώσεις και συμβουλές που όχι μόνο τροφοδότησαν πιο τεκμηριωμένες και καινοτόμες εργασίες των φοιτητών, αλλά και οδήγησαν σε βαθύτερη συζήτηση των σύγχρονων ζητημάτων προβολής, μάρκετινγκ και επιρροής υπό το πρίσμα βασικών ζητημάτων κοινοτικής ευημερίας και βιωσιμότητας.

Ο Gernot Wolfram, καθηγητής Διαχείρισης Τεχνών και Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης στο Πανεπιστήμιο Macromedia, μίλησε στο Θερινό Σχολείο για το κοινωνικό κεφάλαιο, τα ουσιαστικά κίνητρα και τα δίκτυα επικοινωνίας – κρίσιμοι παράγοντες για την αποτελεσματική συμμετοχή και ανάπτυξη της κοινότητας και εξαιρετικά σημαντικοί για το σχεδιασμό και τη λειτουργία εθελοντικών προγραμμάτων.

Κατά τα τελευταία δώδεκα χρόνια λειτουργίας του Θερινού Σχολείου, το οποίο υποστηρίζεται σθεναρά από τον δήμο Επιδαύρου, περισσότεροι από 600 φοιτητές έχουν συναντηθεί με τοπικούς φορείς, εξειδικευμένους επιστήμονες και αφοσιωμένους ακαδημαϊκούς από όλο τον κόσμο για να αναπτύξουν πρακτικές λύσεις και πρωτοβουλίες για τοπικούς φορείς.

Αυτή η καινοτόμος ανταλλαγή γνώσεων και ιδεών έχει δημιουργήσει τόσο άμεσα , όσο και έμμεσα μεγάλη αξία για την περιοχή της Επιδαύρου.

Μια συντηρητική εκτίμηση του οικονομικού αντίκτυπου που δημιουργεί το θερινό σχολείο από μόνο του υπολογίζεται σε περίπου 750.000 ευρώ.

Αυτά τα οικονομικά οφέλη ενισχύονται και πολλαπλασιάζονται από τις θετικές κοινωνικές επιδράσεις και τη βελτίωση της δημόσιας εικόνας της περιοχής και των πολλών ενδιαφερόμενων μερών της.

Η παρουσία του Θερινού Σχολείου έχει συμβάλει σημαντικά στο προφίλ του δήμου ως ελκυστικού συνεδριακού προορισμού.

 

anagnostis.org

- Advertisement -

4 ΣΧΟΛΙΑ

  1. Eίμαι υπέρ του θεσμού των θερινών σχολείων και εδώ φαίνεται πώς και πόσο βοηθούν. Η μάθηση ανοίγει ορίζοντες και συνδράμει στις διαπροσωπικές σχέσεις με την σμίλευση της κριτικής σκέψεως, ενώ η αμορφωσιά δημιουργεί ανθρώπινα πρόβατα, φέρνει μεσαίωνα και απομόνωση, οδηγεί σε μεταναστεύσεις και επιφέρει ζοφερό σκοταδισμό, καταλήγοντας σε πνευματική τύφλωση.

  2. Το διαβάσαμε κι αυτό. Ο κ. Νταμάζος δηλαδή πιστεύει πως οι αγαπώντες τη γνώση είναι βλάκες, ενώ οι έξυπνοι φεύγουν στο εξωτερικό για να γλυτώσουν από την πύρινη λαίλαπα και να διαβιώνουν κουβαλώντας κάθε είδους τσουβαλιού που μπορεί να φορτωθεί στην πλάτη τους. Πώς και δεν σκέφτηκε ποτέ κανείς κάτι τόσο έξυπνο; Ας συμβουλέψω τα παιδιά μου αναλόγως…

  3. ΑντρεαςΛεκκαςΟυαλλια🏆🏆Ποτε είπα εγώ ρε εσυ για τη γνώση και διάβασμα και εξωτερικά και εσωτερικα ??Τωρα εσυ ο έξυπνος αυτο έχεις καταλάβει !Ο καθένας φιλαρακο έχει στο κεφάλι του μυαλό !Αλλος πολύ άλλος λίγο !Λιγο η πολύ αν το βαζεις να δουλεύει σωστά έχεις το αποτέλεσμα που περιμενεις η έχεις βάλει για σκοπό !!Το αν ημουν έξυπνος που εφυγα για το εξωτερικό όχι τώρα η τα τελευταία χρόνια αλλά 30 χρόνια πριν που τότε τρώγαμε με χρυσά κουτάλια ,δεν με κάνει ποιο έξυπνο η ποιο βλάκα που λες γενικά πάντα !!Ο σκοπός μου Λοιπον για καλύτερη εκπαίδευση και προοπτική για τα παιδιά μου και εμένα και την συζηγο μου έχει επιτευχθεί κατα 99% Φυσικα τα παιδιά μου δεν εργάζονται σε φούρνο σαν τον πατέρα τους αλλά σπούδασαν και εργάζονται με μεγάλη επιτυχία και μπικικίνια πολλά !!Εσυ τα παιδιά σου να τα συμβουλέψεις να μην γίνουν σαν και εσένα και εγώ αυτο έκανα !!ΥΓ ρε εσυ μεγάλε στα αρτοποιία υπάρχουν σιλό με το αλεύρι δεν κουβαλάς τσουβάλια 😂😂Για λύπηση εισε καημένε

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Δείτε ακόμα

Σχετικά άρθρα

loutrakiblog